WWDC 2018 احتمالا ۱۴ تا ۱۸ خرداد ۹۷ در سن خوزه برگزار می شود

کنفرانس توسعه دهندگان

شواهد موجود حاکی از آن است که شرکت اپل بین تاریخ ۴ تا ۸ ژوئن ۲۰۱۸ قصد شروع برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان یا همان WWDC معروف را دارد.

این شرکت هنوز به طور رسمی تاریخ همایش توسعه دهندگان خود که هرسال برگزار می شود (WWDC 2018) را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به شایعات و البته شواهدی که در سایت های خبری درز کرده است، این غول دنیای فناوری به دنبال برگزاری این مراسم در تاریخ ذکر شده (۱۴ تا ۱۸ خردادماه سال ۱۳۹۷) در سالن مک‌انری سن خوزه کالیفرنیا (McEnery San Jose Convention Center) است، محلی که سال پیش نیز در آن این کنفرانس برگزار گردید.

منابع آگاه برگزاری WWDC 2018 در سالن مک‌انری را تایید کرده اند. از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۶ این کنفرانس در سان‌فرانسیسکو برگزار میشد، ولی طبق معمول اپل با تصمیم ناگهانی مکان مراسم را به سن خوزه تغییر داد.

نکته دیگری که خبر برگزاری این مراسم در سالن و تاریخ ذکر شده را تقویت می کند، رزرو این سالن در هفته های دوم، سوم و چهارم ماه ژوئن است. هفته‌ی اول ماه ژوئن برای برگزاری همایش خاصی رزرو نشده است و این مسئله احتمال رزرو آن توسط اپل را افزایش می‌دهد. از سال ۲۰۰۰ شاهد برگزاری WWDC در ماه ژوئن و نیمه‌ی اول هستیم؛ بنابراین برگزاری این همایش در تاریخی بین ۴ تا ۹ ژوئن بسیار محتمل است.

به استثنای سال گذشته که شاید دلیل آن تغییر مکان محل برگزاری کنفرانس از سان‌فرانسیسکو به سن خوزه بوده است، به طور معمول کوپرتینونشین‌ها اطلاعات تاریخ و زمان برگزاری این کنفرانس را در ماه آوریل به رسانه های اعلام می کردند، اما در سال گذشته اپل تاریخ رسمی آن را در چنین روزی اعلام کرد.

جدول رزرو سالن سن خوزه در ژوئن 2018
جدول رزرو سالن سن خوزه در ژوئن ۲۰۱۸

رونمایی های نرم افزاری

همانند گذشته کنفرانس توسعه دهندگان شرکت اپل محلی برای ارائه تازه ترین های این شرکت در حوزه نرم افزار است و طبق پیش بینی ها احتمال رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل آی او اس (iOS)، نسخه جدید مک او اس (macOS 10.14) و نسخه جدید سیستم عامل های tvOS و watchOS می رود.

البته باید خاطرنشان کرد گاهی اوقات نطق اصلی این کنفرانس فرصتی برای معرفی سخت افزار و خدمات جدید را نیز فراهم می آورد؛ به طور مثال اولین مدل مک بوک پرو (MacBook Pro) با نمایشگر رتینا (Retina display) در سال ۲۰۱۲ و مک پرو (Mac Pro) در ۲۰۱۳ و آیپد پرو های (new iPad Pros) جدید در جریان برگزاری WWDC در سال ۲۰۱۷ رونمایی شدند.

در سال گذشته و در جریان برگزاری WWDC 2017 اپل میزبان ۵۰۰۰ توسعه دهنده و ۱۰۰۰ مهندس بود. قیمت بلیط این مراسم در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶۰۰ دلار برآرود می شود که به قید قرعه پخش خواهد شد. با توجه به تعداد زیاد افرادی که مایل به حضور در این مراسم هست امکان میزبانی برای همه وجود نخواد داشت و باقی توسعه دهندگان و علاقه مندان به این رویداد مهم اپل، می توانند به صورت زنده توسط وبسایت و یا اپلیکیشن رسمی این مراسم را دنبال کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *