آموزش کاربردی تهیه پشتیبان از گفتگوهای تلگرام

بکاپ گرفتن از چت های تلگرام

امروزه اپلیکشن تلگرام یکی از مهمترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی به خصوص در کشورمان به شمار می آید که کاربران زیادی برای تبادل و یا ذخیره فایل و اطلاعات خود از آن استفاده می کنند.
اما از طرفی بازیابی اطلاعاتی که در این اپلیکیشن وجود دارد با توجه به جستجو های اینترنتی یکی از مهمترین مواردی است که کاربران زیادی به دنبال آن بوده اند.
برای بکاپ گرفتن اطلاعات خود در مکالماتی که با افراد مختلف داشته‌اید راههای مختلفی وجود دارد، یکی از راه‌های ساده و قابل دسترس، استفاده از روش تلگرام دسکتاپ است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا با استفاده از یکی مرورگرهایی که روی سیستم کامپیوتر خود دارید، مانند کروم یا فایر فاکس، نسخه تلگرام وب را با کلیک روی لینک زیر باز کنید. برای فعال کردن تلگرام بروی کامپیوتر هم برای شما یک کد فعال سازی ارسال می شود.

مرحله دوم: اکنون مکالمه ای را که قصد دارید آنرا به صورت PDF ذخیره کنید باز کنید، در این روش می‌توانید حتی اطلاعات ارسالی از یک کانال تلگرامی را نیز ذخیره کنید، بنابراین می توانید یک کانال را باز کنید.
کلید Ctrl+P را فشار دهید (نکته مهمی را فراموش نکنید که البته این نکته را باید در ابتدای فرآیند بکاپ گیری چک کنید، توجه کنید که در قسمت Destination گزینه‌ی Microsoft Print to PDF فعال باشد).
شاید بخواهید که فقط قسمتی از یک مکالمه را ذخیره کنید برای این کار روی More Settings کلیک کرده و گزینه Selection only را انتخاب نمایید.

مرحله سوم: اکنون گزینه Print را انتخاب کرده و  محل ذخیره فایل را انتخاب و سپس روی Save کلیک کنید.

به همین راحتی فایل مکالمه شما از تلگرام روی کامپیوتر شما در قالب فایل پی دی اف ذخیره شد که براحتی می توانید آن را پرینت یا نگهداری نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *