هر چیزی که باید درمورد بازی Control بدانید

به تازگی اطلاعات جدیدی درمورد سبک بازی Control و هر چیزی که در زمینه این بازی برای کاربران و گیمرها هیجان‌انگیز است توسط یکی از اعضای ارشد تیم سازنده این بازی منتشر شده که در ادامه به آن‌ اشاره خواهیم کرد.

سازنده بازی بسیار هیجان‌انگیز و محبوب Control استودیوی رمدی انترتیمنت است. این استودیو یک شرکت خصوصی بوده که در زمینه طراحی و توسعه بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد. درواقع این استودیو با طراحی و ساخت سری بازی‌هایی از قبیل آلن ویک و همچنین مکس پین بود که معروف شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

این استودیو در طراحی و توسعه هر یک از بازی‌هایش از گذشته تاکنون از یک تکنیک خاص استفاده کرده است به‌گونه‌ای بیشتر بر روی داستان بازی متمرکز شده و آن داستان را به صورت روایتی و خطی ادامه می‌دهد. همین تکنیک موجب شده تا بازی‌هایی که توسط این استودیو منتشر می‌شوند از محبوبیت بالایی برخوردار باشند. اما این استودیو در طراحی و توسعه بازی Control، به ترفند همیشگی خود کمی چاشنی خلاقیت نیز افزوده است چراکه علاوه‌بر اینکه بر روی داستان این بازی مانور داده و آن را به صورت خطی و روایتی پیش برده، فضای بیشتری را برای گشت‌و‌گذار و کنجکاوی در اختیار کاربران قرار داده است.

به گفته اعضای ارشد تیم سازنده بازی Control، این بازی سبک و سیاق Metroidvania  را دارد. درواقع به بازی‌هایی که نقشه آن‌ها پیچیده و تودرتو است بازی‌های Metroidvania  گفته می‌شود که از نام دو سری Metroid  و Casttlevania گرفته شده است.

در این بازی نیز مانند سایر بازی‌های فوق‌ حرفه‌ای که تاکنون آن‌ها را تجربه کرده‌اید، برخی از مناطق ابتدایی توسط مکانیزم‌های خاص محدود شده‌اند به‌گونه‌ای که باید اواسط بازی و پس از یافتن یک یا چند توانایی خاص، دوباره به سراغ این مناطق بروید. مطمعنا چنین تکنیکی را در بازی‌های بسیار بزرگ و به‌یادماندنی دیده‌اید.

بازی Control در ۵ شهریور ماه یعنی ۲۷ آگوست سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر شما هم علاقه دارید این بازی جنجالی را تجربه کنید می‌توانید در ۵ شهریور آن را خریداری کنید.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *