پاسخ‌های پیش‌فرض Gmail

Gmail و ربات های گوگل

Gmail در نسخه موبایل خود مجهز به ویژگی پاسخ هوشمند است و چندی پیش گوگل تائید کرد حدود ۱۰ درصد از پاسخ‌ها در Gmail با استفاده از این ویژگی داده می‌شوند. گفتنی است این قابلیت طی چند هفته آینده به نسخه دسکتاپ جیمیل هم افزوده خواهد شد.

Gmail

مزایا و معایب

گوگل به‌تازگی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را برای اپلیکیشن Gmail خود ارائه کرده است. ویژگی پاسخ هوشمند Gmail که با استفاده از ابزار یادگیری ماشینی به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهد، بسته به نوع استفاده کاربر می‌تواند کارآمد و یا نامفید تلقی شود. برای مثال این ویژگی یک سری پاسخ‌های پیش‌فرض را در انتهای ایمیل به کاربر پیشنهاد می‌دهد، مانند «اوکی»، «متشکرم» یا «خوب است»، که سبب می‌شود کاربر بتواند چند ثانیه از وقت خود برای تایپ کردن این کلمات را ذخیره کند.

روزنامه وال‌استریت در اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از کل پاسخ‌هایی که در Gmail داده‌ می‌شود با استفاده از ویژگی پاسخ هوشمند صورت می‌گیرند. گوگل این گفته را تائید و اعلام کرده است که در ماه حدود ۱ میلیارد کاربر فعال دارد.

تاریخچه این قابلیت

ویژگی پاسخ هوشمند برای اولین بار در اپلیکیشن Inbox در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ در نسخه‌های اندروید و iOS جیمیل، اضافه شد. در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۲ درصد از پاسخ‌ها در اپلیکیشن Inbox با استفاده از ویژگی پاسخ هوشمند داده شد اما در آن موقع، این ویژگی در اپلیکیشن جیمیل تاثیر آنچنانی نگذاشته بود. گفتنی است گوگل در هفته گذشته اعلام کرد که تا ماه مارس سال ۲۰۱۹ اپلیکیشن Inbox را متوقف خواهد کرد.

مدیر تولید محصولات گوگل اعلام کرده است که ویژگی پاسخ هوشمند، بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده است. گفتنی است کاربران Gmail در پلتفرم موبایل این اپلیکیشن قادر هستند که از این ویژگی استفاده کرده و به زودی طی چند هفته آینده، کاربران نسخه دسکتاپ Gmail نیز خواهند توانست که از ویژگی پاسخ هوشمند استفاده کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *