دستاورد جدید اپل

کمپانی Apple

کمپانیApple در سال جاری هم مانند سال‌ های قبل، مک‌ بوکهای نوین خود را با cpu نسل هشتمی اینتل و توسعه ی حافظه‌ی رم ارائه کرد است. در جوار تمامی خصویت های نوینی که Apple جهت مک‌بوک‌ پرو نوین خود برشمرد، یکی از اصلی ترین خصوصیت های آن، پشتیبانی از تواناییTrueTone در LCD بود.

apple

قابلیت TrueTone

خصوصیتTrueTone  نخست با آیپدپرو Apple ارائه شد. این خصوصیت بهبود می بخشد تا فرم نمایش رنگ‌ ها، بدون درنظر گرفتن تغییرهای نور فضا در LCD حفظ شود. با توجه به اینکه اپل در تشریفات ارائه MacBook Pro اظهار نکرده بود، اما بعد از آن آشکار شد که لپ تاپ‌ های نوین Apple قادرند تکنولوژیTrue Tone را در بعضی LCDهای اکسترنال هم به‌کار بگیرند.

اطلاعات گفته شده در یکی از مستندات مرتبط به پشتیبانیTrue Tone در وب‌ سایت Apple انتشار داده شده است. براساس سند انتشار داده شده، ۳نمایشگر اکسترنال، درست مثل LCD مک‌بوک‌پرو نوین Apple قادرند از True Toneپشتیبانی کنند. همان گونه که توقع می توان داشت، LCD های ال جی اولترافاین ۴K و ۵K جزو LCD هایی هستند که به شکل ویژه جهت وصل شدن به لپ تاپ‌ های Apple طرحریزی شده‌اند. سومین LCD سازگار با مک‌بوک‌پرو نوین، LCD تاندربولت Apple است که چندسال از ایست ساخت آن می‌ گذرد.

برای پشتیبانی از خصوصیتTrue Tone در نمایشگرThunderbolt اپل، بایستی آن را با تبدیل تاندربولت۳ به تاندوبولت۲ به مک‌بوک‌پرو وصل کرد. زمانی که LCD تاندربولت Apple یا LCD های اولترافاین ال جی به مک‌بوک‌پرو وصل می‌شوند و خصوصیتTrue Tone فعال می‌ شود، به شکل خودکار، هم LCD مک‌بوک‌پرو و هم LCD اکسترنال از این خصوصیت به شکل هم‌ زمان پشتیبانی می‌کنند. جهت فعال سازی این خصوصیت، شما بایستی در بخش تنظیمات LCD کادر مرتبط به LCD هایی را برگزینید که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

دیگر قابلیت ها

تکنولوژیTrue Tone به غیر از سنجیدن نور فضا و تنظیم رنگ LCD، از خسته شدن چشم های کاربر هم پیشگیری می‌کند. قبل از مک‌بوک‌پروهای نوین، این تکنولوژی در آیفون۱۰، آیپد پرو، آیفون۸ و آیفون۸ پلاس بهره گرفته شده بود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *