کارمندان مایکروسافت زیر ذره بین

بر اساس گزارشی که توسط GeekWire منتشر گردیده است، مایکروسافت اخیرا استفاده از نسخه رایگان ابزار رایگان اسلک را برای حدود یک صد هزار کارمند خود ممنوع کرده است. علاوه بر این سرویس محبوب، سرویس ها و وب سایت های دیگری نیز در این محدودیت حضور دارند که حتی شامل سرویس های آمازون و گوگل داکز نیز می شود. البته طبق گفته این شرکت، این تصمیم با اهداف رقابتی صورت نگرفته است،بلکه مدیران این شرکت به شدت نگران سیستم امنیتی اسلک فری و اسلک پلاس هستند و به دنبال این موضوع بیانه ای درون سازمانی را منتشر کرده اند.

نسخه ‌های Slack Free، Slack Standard و Slack Plus کنترل‌ های مناسبی برای تامین امنیت دارایی‌های فکری مایکروسافت فراهم نمی ‌کند. کاربرانی که در حال حاضر از این سیستم استفاده می ‌کنند باید تاریخچه چت ‌ها و فایل‌ هایی که مرتبط با تیم و کسب و کار مایکروسافت است از این سرویس‌ ها به سرویس ‌های یکپارچه مرتبط همین شرکت منتقل کنند.

البته این شرکت دارای یک نسخه ویژه از نرم افزار معرفی شده نیز می باشد که با نام Slack Enterprise Grid در اختیار کاربران قرار گرفته و از قضا با تدابیر امنیتی مایکروسافت نیز همخوانی دارد، اما ردموندی ها به شدت بر روی تصمیم خودشان استوار بوده و توصیه می کنند که کارمندان شرکت از از سرویس داخلی Microsoft Teams به جای Slack و دیگر نسخه های موجود استفاده کنند. البته این موضوع که استفاده کردن از سرویس پولی اسلک برای مایکروسافت دارای هزینه هایی است، سوق دادن کارمندان به سرویس های داخلی نیز بسیار ارزشمندتر می شود.

این درحالی می باشد که سرویس های آمازون و گوگل داکز نیز برای استفاده کارمندان از ان ملزم به ارائه توجیه نامه حرفه ای بوده و در نکته ای جالب گیت هاب که از زیر مجموعه های مایکروسافت بوده و در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات توسعه دهنده ها و کد های مختلف در حال فعالیت می باشد نیز، چندان امنیت جالبی ندارند. گذشته از همه این سرویس ها، دامنه محدودیت های مایکروسافت از این هم بیشتر شده و شامل حال Grammarly نیز گردیده است. جالب است بدانید که از این سرویس برای چک کردن گرامر استفاده شده و مایکروسافت اعتقاد دارد که افزونه مربوط به ورد آن می ‌تواند به محتوای محافظت شده دسترسی پیدا کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *