دستبند هوشمند Strava مکان یک پایگاه مخفی آمریکا را لو داد

اپلیکیشن های سلامتی ممکن است خطرات ناخواسته ای را برای سربازان ایجاد کند.

داده های موقعیت مکانی در برنامه های تناسب اندام اغلب چیز خوبی است، زیرا به شما کمک می کند که زمان و مسیرهای خود را بهینه سازی کنید. گرچه، این نیز یک خطر امنیتی غیر منتظره را ایجاد می کند: که جزئیات یک پایگاه های مخفی نظامی را آشکارسازد. ناتان روسر، تحلیلگر UCA، به این موضوع که نقشه فعالیت عمومی در دسترس Strava است توجه کرده و این اطلاعات شامل مسیرهای تناسب اندام سربازان در مکان های حساس، از جمله پایگاه های آمریکایی در افغانستان و سوریه، پایگاه هوایی کوه پلستن انگلستان در جزایر فالکلند، یک پایگاه مشکوک سیا در سومالی و حتی منطقه ۵۱ می باشد. بیشتر اطلاعات مربوط به نیروهای آمریکایی و بریتانیایی هستند، اما پایگاه های روسی نیز توسط داده های Strava مشخص شده است.

در حالی که بسیاری از این مکان ها به خوبی شناخته شده اند، ممکن است اطلاعاتی که دولت ها برای پنهان کردن آنها از نظر عموم تلاش کرده اند را لو داده باشد، مانند موقعیت مکانی زندگی و مسیرهای پر تردد.

Strava به کاربران یادآوری کرده است که می توانند اشتراک گذاری مکان را خاموش کنند و این نقشه شامل فعالیت های خصوصی یا حوزه های خصوصی نمی شود. با این حال، بسیاری از مردم از آنچه که برنامه به اشتراک می گذارند، آگاه نیستند و ممکن است پیام هایی را که آن داده ها را از مکان های حساس به اشتراک می گذارند، درک نکنند. احتمالا این اتفاقات باعث میشود که ارتش را به محدود کردن استفاده از تلفن هوشمند مجبور یا آموزش سربازان بر اهمیت حریم خصوصی ارتقا دهد.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *