اسنپدراگون ۴۲۹ چیپ ساعت های هوشمند آینده

سیستم عامل Wear OS گوگل یکی از پاشنه آشیل های این شرکت می باشد که بسیار عقب تر از اندروید می باشد. این سیستم عامل با داشتن ضعف های نرم افزاری و همچنین نبود سخت افزار مناسب دست تولیدکنندگان ساعت های هوشمند و گجت های دیگر را بسته و باعث شده است که نتوانیم در سال های اخیر با ساعت های هوشمند جذابی روبرو شویم. علاوه بر ضعف نرم افزاری، شرکت های تولیدکننده تراشه نیز از این بازار دستگاه های هوشمند غافل بوده اند. البته شرکت کوالکام سال گذشته از تراشه Wear 3100 رونمایی کرد که باتوجه به استفاده کردن از هسته های مشابه با تراشه قبلی، موفقیتی را نتوانست بدست آورد. خبرهای جدید حکایت از آن دارد که این شرکت درحال انجام آزمایش بر روی جدیدترین ترشه خود می باشد که برای استفاده کردن در ساعت های هوشمند طراحی شده است.

وب سایت WinFuture، امروز با ارائه گزارشی جدید مدعی شده است که کوالکام در حال انجام آزمایش هایی در زمینه پلتفرم گجت های هوشمند است. گفتنی است که پلتفرم‌ های WTP429W و WTP2700 فعلا در حال گذراندن تست های اولیه بوده اند و به نظر می رسد که به ترتیب با نام های اسنپ دراگون Wear 429 و اسنپدراگونWear 2700  به بازار عرضه خواهند شد. البته باید به داشته باشیم که نوکیا در گوشی هوشمند نوکیا ۳.۲ از اسنپ دراگون ۴۲۹ استفاده کرده است، اطلاعات موجود نشان می دهد که Wear 429 نسخه اصلاح شده از تراشه استفاده شده در این دستگاه می باشد.

به این ترتیب انتظار می رود که تراشه جدید با بهبودهای قابل توجهی روبرو شده و رونقی به بازار سخت افزار ساعت های هوشمند بدهد. این پردازنده دارای چهار هسته پردازشی از نوع Coterx-A53 بوده که از نسخه ۶۴ بیتی پشتیبانی کرده و نرخ کلاک بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. گفتنی است که پردازنده جدید توانایی پشتیبانی کردن از ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و یک گیگابایت رم اجرای  را دارد، همین مشخصات بیان شده، حدود ۲ برابر از مشخصات فنی استفاده شده در بهترین ساعت های هوشمند فعلی بیشتر است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *