تویوتا به دنبال ساخت خودروالکتریکی با قدرت حرکتی همیشگی

در حال حاضر شرکت های تولیدکننده خودرو تنها به تولید اتومبیل برقی یا بنزینی می پردازند اما تاکنون کمتر کمپانی تصمیم گرفته تا اتومبیل خورشیدی تولید کند. در حالی که تسلا روی اتومبیل های الکتریکی با عمر باتری طولانی است، در این بین تویوتا می خواهد خودرویی با انرژی خورشیدی ایجاد کند که بتواند مدت زمان طولانی فعال باقی بماند.

به گزارش وب سایت LA Times ، شرکت تویوتا و شارپ همراه با سازمان توسعه انرژی و فناوری جدید ژاپن یا NEDO در حال توسعه خودرویی با همین ساختار براساس مدل پریوس هستند. البته مهم نیست چه کسی رهبری این پروژه را برعهده دارد، مهم این است که شاهد اتومبیل های منحصربفرد الکتریکی در آینده هستیم.

LA Times افزود این خودرو در آینده نزدیک راهی بازار نمی شود، بلکه شرکت های مورد اشاره تنها تحقیقات و توسعه چنین خودرویی را آغاز کردند. در واقع هدف تویوتا ایجاد خودرو الکتریکی است که در حال حرکت نیز شارژ می شود و نیازی به توقف ندارد. خودروهایی برقی در مقایسه با اتومبیل های بنزینی بسیار کارآمدتر هستند. زیرا از یک سو هزینه سوخت کمی داشته و در سوی دیگر مدت زمان طولانی را می توان با یک بار شارژ سپری کرد.

Koji Makino مدیر پروژه اتومبیل خورشیدی تویوتا در گفتگو با وب سایت LA Times بیان کرد که یکی از مزیت های اتومبیل های خورشیدی استقلال داشتن از دستگاه های شارژ است. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این پروژه چه زمانی به نتیجه می رسد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • حمل و نقل
  • تویوتا به دنبال ساخت خودروالکتریکی با قدرت حرکتی همیشگی