Age of Empires: Definitive Edition بهترین ری مستر ساخته شده!

یک بازآفرینی فوق العاده

یکی از نشانه های یک باز آفرینی خوب بازی (ری مستر) این است که روح اصلی بازی حفظ شود و شما را به خاطراتی که با این بازی داشته اید ببرد.

با توجه به این نکته نسخه جدید بازی عصر امپراطور ها یکی از شاهکار ها محسوب می شود، این بازی با بیست سال قدمت یکی از محبوب ترین بازی های استراتژیک است، و زمانی که نسخه آزمایشی (بتا) آن را نصب کردیم دقیقا همان حال هوای نسخه ابتدایی را به ما القا کرد!

Age of Empires در سال ۱۹۹۷ دارای جلوه های گرافیکی بسیاری ضعیفی بود، تصاویر موجود در جستجوی گوگل به وضوح این موضوع را نشان میدهد اما در زمان خود بسیار محبوب محسوب میشد.

مقایسه نسخه 1997 و نسخه 2018
در سمت راست نسخه اولیه بازی در سال ۱۹۹۷ و در سمت چپ تصویر نسخه جدید ۲۰۱۸ را مشاهده می نمایید

نسخه بازسازی شده

هرچه در سال های جدید شاهد نسخه های بازسازی شده این بازی محبوب هستیم، جزئیاتی بیشتری را می بینیم (این نسخه هم اکنون قابل دانلود خرید در وبسایت آمازون با قیمت ۲۰ دلار می باشد)، زمانی که Age of Empires: HD Edition عرضه شده حسی مشابه هم اکنون داشتیم ولی حال در نسخه Definitive شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای هستیم در تصویر زیر از دید توسعه دهندگان این بازی، مقایسه بین نسخه ابتدایی و این نسخه را ملاحظه کنید:

اسکرین شات توسعه ساختمان ها
تصویری از محیط بازی

این نسخه تفاوت های زیادی با نسخه اچ دی شماره ۲ دارد، به جرات میتوان گفت یکی از بهترین ری مسترهای تاریخ بازی ها را می بینیم! در این نسخه هر آنچه که در نسخه های پیشین کمبود محسوب میشد جبران شده است، و این امر بسیار با دقت صورت گرفته.

همه چیز بهبود یافته حتی منوهای (فهرست) بازی نیز آدم را به وجد می آورد، سواره نظام، آب و هوا، فروپاشی ساختمان ها و مسیر های مختلف بازی به زیبایی طراحی شده است و کاملا با وضوح یک بازی امروزی و در عین حال روح بازی نسخه اورجینال را می توان مشاهده نمود.

منوی زیبای بازی
تصویری از منوی بازی Age of Empires: Definitive Edition

این تصاویر زیبا و باکیفیت در اصل در هنگام بازی شما را بارها به تحسین تشویق میکند و حتی ممکن است حواس شما پرت شود!

نسخه مولتی پلیر (چند نفره)

مشکلاتی ک در بخش چند نفره وجود داره که البته با توجه به عنوان آزمایشی طبیعی محسوب می شود و مایکروسافت و توسعه دهندگان حتما به دنبال رفع ایرادات آن هستند.

نسخه چند نفره خیلی مهم است و تست و رفع ایراد آن قطعا بدون داشتن بازیکن ها به صورت زنده مشکل است، اما هدف تیم توسعه دهنده بازی رفع ایرادات احتمالی در نسخه آزمایشی است.

تعداد مشکلات این بخش تقریبا بسیار زیاد است، از جمله ارتباط با دیگر بازیکن ها، بارگزاری نشدن لابی بازی و بازگشت به منوی اصلی بازی بدون هیچ توضیحی و مشکلاتی از این قبیل که امیدواریم در نسخه نهایی برطرف شود.

منوی بازی در بخش چند نفره
تصویری از محیط لابی بخش چند نفره بازی

البته این مشکلات محدود به ساخت هاست برای بازی نمیشود و در بازی نیز بارها ایراداتی دیده می شود که می توان به عدم پویایی و زمان پینگ (ping time) بسیار بالا اشاره کرد، حتی بعضی اوقات هر ۳۰ ثانیه بازی هنگ میکند و تنها راه رفع این مشکل همگام سازی دوباره سیستم های بازیکن ها می باشد که بسیار آزاردهنده است.

که یکی از دلایل وجود این مشکلات بخصوص پینگ بالا در بازی ناشی از عدم وجود انتخاب منطقه زمانی باشد، که تا آنجایی که مربوط به نسخه بتا می شود یک ایراد بسیار بزرگ محسوب می شود، چون هیچ راهی برای اینکه متوجه نوع اتصال خود و کاربران حاضر در لابی بازی شوی نیست!

البته حتی در زمان نوشتن این مقاله پچ های مختلفی توسط مایکروسافت برای بهبود این مشکلات عرضه می شود که مطمئنا در نسخه نهایی شاهد یک بازی پایدار خواهیم بود. اگرچه وجود این مشکلات بخصوص مشکلات ناشی از پینگ بالا از شرکت بزرگی با این پایگاه داده عظیم بازی های چند نفره عجیب می باشد، اما کیفیت زیبای ساخت بازی باعث می شود تا عرضه نسخه نهایی شکیبا باشیم.

سخن پایانی

به شما توصیه میکنیم لذت بازی این گیم فوق العاده را از دست ندهید حتی با وجود مشکلاتی که در نسخه بتا از قبیل عدم اجازه تحقیق و توسعه ساختمان ها، ارتقا کیفی زندگی که در نسخه دوم بازی وجود داشت، البته یادمان باشد در نسخه اصلی بازی امکان ساخت دیوار وجود داشت اما بدون داشتن دروازه، وجود دارد.

همان طور که اطلاع دارید، بازی محبوب و مورد انتظار Age of Empires: Definitive Edition، در طول کنفرانس کمپانی مایکروسافت و در رویداد گیمزکام ۲۰۱۷، معرفی شد و توانست نظر همگان را به خود جلب کند. اگر ویدئو ها و تریلر های این نسخه را مشاهده کرده باشید، حتما شاهد پیشرفت فوق العاده و بازسازی برخی از ارکان‌های اصلی بازی هستید.

نسخه Definitive Edition این بازی محبوب، امکانات جدیدتر و ارزش‌مندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال در بازی Age of Empires: Definitive Edition، سطح زوم بازی افزایش یافته است، مقدار ارتش‌ها و جمعیت آن ها برای برگزاری نبرد های بزرگ گسترش یافته و جلوه‌های بصری و گرافیک گیم پلی بازی، با کیفیت ۴K در بازی حضور دارند. همچنین تخریب پذیری ساختمان‌ها در این نسخه بهبود هایی را شامل شده و موسیقی متن بازی، برای بار دیگر بازسازی شده است. البته ما در بازی Age of Empires: Definitive Edition، شامل طراحی یک رابط کاربری جدید هستیم که کار بازیکنان را آسان تر خواهد کرد.

پوستر رسمی بازی
پوستر رسمی بازی Age of Empires: Definitive Edition

 

اکنون بعد از گذشت چند روز از رویداد گیمزکام ۲۰۱۷، ویدئویی ۱۴ دقیقه‌ای، از گیم پلی این بازی منتشر شده است که در ادامه مشاهد خواهید کرد. شما در این ویدئو، بهتر با پیشرفت‌های ذکر شده آشنا خواهید شد و گیم پلی بازسازی شده و نبرد های آن، در این تریلر قابل مشاهده هستند.

در ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ مصادف با اول بهمن ماه ۱۳۹۶ شاهد عرضه نسخه نهایی این بازی خواهیم بود، امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

1 دیدگاه در “Age of Empires: Definitive Edition بهترین ری مستر ساخته شده!

آموزشی برای نحوه بازی چند نفره این ادیشن ندارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *