بتا iOS 13 اپل با باگ نرم افزاری همراست

اپل اوایل تیر ماه سال ۶۵ نسخه های بتای عمومی iOS 13 ،iPadOS 13 و macOS کاتالینا را به کاربران عرضه کرد. همانطور که از نام این نسخه قابل حدس می باشد، این نسخه از iOS 13 طبیعتا با اشکلات و باگ هایی همراه بوده و برای برطرف کردن آن ها نیازمند گزارش های کاربران است. به دنبال همین موضوع اخیرا یکی از باگ های امنیتی آی او اس ۱۳ گزارش شده است که نشان می دهد این نسخه از سیستم عامل اپل دارای یک آسیب پذری جدی امنیتی می باشد. گفتنی است که این باگ سبب می شود که هکرها و یا حتی هر کس دیگری بتواند که به Website & App Passwords در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند دسترسی پیدا کند.

گویا در هنگام اجرا کردن نسخه سوم از بتای مخصوص توسعه دهنده و نسخه بتای عمومی از iOS 13 به راحتی امکان دور زدن فیس آیدی و تاچ آیدی برای کاربران فراهم شده و هرکسی به سادگی می تواند که به پسوردهای تعریف شده در قسمت iCloud Keychain دسترسی داشته باشد. برای اثبات این موضوع ویدیوهایی در یوتیوب منتشر شده که نشان می دهد، شما به راحتی می توانید با چندبار ضربه زدن بر روی منوی Website & App Passwords و بدون نیاز به تأیید هویت از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی به دبتای ذخیره شده برای رمزهای عبور دست پیدا کنید. به این ترتیب شما در iOS 13 حتی اگر هویت خودتان را نیز تایید نکیند، می تواند که به تمام یوزر و پسوردهای موجود دسترسی داشته باشید.

۹to5Mac یکی از رسانه هایی که این موضوع را تایید کرده و اذعان کرده است که این باگ در جدیدترین نسخه‌ی بتا iOS 13 مخصوص توسعه ‌دهندگان نیز وجود دارد. قطعا تا به این لحظه تیم پشتیبانی و فنی اپل از این مشکل بزرگ موجود بر روی نسخه های بتا از نسل جدید سیستم عامل خود باخبر شده اند، اما تا به این لحظه واکنشی برای تایید یا تکذیب آن از خود نشان نداده اند. با این حال گزارش های دیگری نیز وجود که وجود چنین باگی را در ipadOS 13 نیز تایید می کند.

اگرچه نسخه های بتا از هر سیستم عامل یا اپلیکیشنی صرفا برای تست و بررسی کاربران ارائه شده و کاربران نیز این موضوع را می دانند که با پذیرش و استفاده از آن باید ریسک های اینچینی را نیز بپذیرند، اما وجود چنین حرفه بزرگ امنیتی در سیستم عامل شرکت اپل کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال این نسخه طبیعتا به اندازه نسخه نهایی پایدار و امن نبوده و تنها برای عبور از مرحله تست و بررسی نهایی ارائه شده است.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *