انتشار سیستم عامل هوآوی به تعویق افتاد

هوآوی ، شرکتی که ناگهان وارد بحرانی جدی شده و با محدودیت های قابل توجهی روبرو شد. این شرکت که دیگر امکان همکاری کردن با گوگل آمریکا را ندارد، بسیار جدی از گذشته به فکر توسعه سیستم عامل اختصاصی خودش بوده و به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک نیز به کاربران این شرکت عرضه شود. اما اخیرا یکی از مسئولان بلند بالای این شرکت اعلام کرده بود که این سیستم تا ماه آینده میلادی رونمایی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرید. ولی این شرکت روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرده که چنین خبری تکذیب شده و خبری از عرضه این سیستم عامل در ماه آینده نخواهد بود.

اما این خبر از آن جایی توسط رسانه های مختلف مخابره گردید که وب سایت TechRadar خاورمیانه با مصاحبه ای که با آقای علا اِلشیمی به عنوان مدیر مسئول و معاون تجاری شرکت هواوی در خاورمیانه انجام داد، بنا بر گفته این شخص اعلام کرد که سیستم عامل هواوی که به صورت ARK OS نام گذاری شده و با اسم رمز رمز هانگ منگ شناخته می شود، مراحل پایانی طراحی خود را دنبال کرده و به زودی معرفی خواهد شد. ولی به دنبال این موضوع شرکت هواوی سریعا گفته های این شخص را تکذیب کرده و با انجام مصاحبه ای با با خبرنگار CNBC در چین بیان کرده است که این خبر صحت نداشته و آن را به یک فریب تشبیه کرده است، همچنین این شرکت از رسانه های درخواست کرده است که خبر ذکر شده و منتشر نکرده و به اطلاعات نادرست اعتماد نکنند.

آقای الشیمی علاوه بر این خبر، اشاراتی به این موضوع داشته است که آرک هواوی توانایی پشتیبانی کردن از اپلیکیشن های اندرویدی را دارد. اما این شخص علاوه بر این بسیار خوشبینانه معتقد است که هواوی بدون استفاده کردن از تولیدات آمریکایی می تواند به حیات امروزی خودش ادامه دهد، چرا که این شرکت امروز توانایی تولید کردن تراشه های مختلف را بدست آورده است. اما نکته ای مهم در این ضمینه وجود دارد. باید بدانید که تقریبا تمامی تراشه های تولید شده توسط شرکت های مختلف از معماری آرم Arm برای پردازنده های خود استفاده می کنند که توسط شرکتی ژاپنی که در انگلستان مستقر می باشد، در حال توسعه است. به طبع این شرکت به دلیل داشتن مراوده ای بسیار بالا با آمریکا تابع قوانین این کشور بوده و در صف تحریم های ضد هواوی حضور خواهد داشت.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *