تحریم هوآوی کارمندان امریکایی با ضرر مواجه کرد

کلیه کارکنان آمریکایی که در چین مشغول به کار بودند از کار خود برکنار شده و راهی آمریکا شده اند. همه این اتفاقات بعد از افزایش تنش بین دولت آمریکا و شرکت هواوی بود و اکنون دو دولت آمریکا و چین وارد نبردی سخت شده اند.

رئیس واحد برنامه ریزی استراتژیک هواوی، دنگ ونشوان در این باره این چنین اظهار نظر می کند و اعلام کرده که شهروندان آمریکایی فعال در واحد تحقیق و توسعه در راستای تحریم های آمریکا از کار خود برکنار شده اند. تعطیلی یک کارگاه آموزشی بعد از اعلام تحریم ها، اولین نتیجه زودهنگام دعوای تجاری دولت آمریکا و شرکت هواوی بود. کارکنان آمریکایی محل جلسه را ترک کردند.

وزارت بازرگانی چین در یک رویکرد غیر غیر منتظره، شرکت های غیر قابل اعتماد خارجی را فهرست بندی کرده و دقیقا مانند وزارت بازرگانی آمریکا عمل کرده و شرکت های آمریکایی را تحریم کرده است.

وزارت چین بر این باور است که شرکت هایی که براساس روال بازار عمل نکرده و تعهدات خود را در قبال شرکت های چینی به انجام نمی رسانند یا به دلایلی به تعهدات خود جامه عمل نمی پوشانند ، غیر قابل اعتماد بود و شرکت های چینی نباید با این شرکت ها کار کنند.

سایر شرکت های آمریکایی مانند گوگل، کوالکام، اینتل، و برودکام نیز در راستای تحریم های آمریکا ، شرکت هواوی را تحریم کردند و گوگل، امتیاز پلی استور را برای شرکت هواوی ممنوع کرد و هواوی نیز در صدد تامین نرم افزارها و سخت افزارهای خود از سایر منابع است تا بتواند به حیات اقتصادی خود ادامه دهد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • تحریم هوآوی کارمندان امریکایی با ضرر مواجه کرد