کارهایی که پس از دزدیده شدن موبایل خود باید انجام دهید

چنانچه می خواهید این طلب را کنید احتمالاً موبایل شما دزدیده یا گم شده و یا می خواهید دوستی راهنمایی کنید که گوشی موبایلش دزدیده شده یا آن را پیدا نمی کند فرای بحث بهایی در تلفن های همراه که بهای اندکی هم نیست، بهای معنوی و اطلاعات فردی موجود در گوشی های هوشمند اینچنینی بهای بسیار قابل توجه تر نزد کاربران دارند.

موبایل

کارهایی که پس از دزدیده شدن موبایلتان باید انجام دهید

به چه طریق گوشی گم شده را بیابیم!

در موبایل های آیفون اپ Find My iPhone فرآیند پیدا کردن دستگاه را به شکل کامل برعهده دارد، فقط نیاز است شما وارد اکانت iCloud خود شده و موبایل خود را در لحظه پیدا کنید.

اندروید در این باره روش های بسیاری را در دسترس کاربران می گذارد، یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین ها اپ گوگلی Find My Device است. شما قادرید به وسیله ی این وبسایت دسترسی کامل به location در لحظه گوشی همراهتان داشته باشید.

اگر بابت دزدیده شدن تلفن همراهتان مطمئن هستید، اطلاعات کسب کرده را اختیار پلیس قرار دهید. توصیه دیگر این که چنانچه در وسایل نقلیه عمومی گوشی همراهتان را گم کرده اید صددرصد با مدیریت و یا پشتیبانی این واحدها ارتباط برقرار کنید. گم شدن، پیدا کردن و تحویل گوشی هوشمند به صاحبانشان یکی از کارهایی است که این اشخاص به شکل روزانه با آن ها سروکار دارند.

به چه صورت اطلاعات گوشی خود را از راه دور کاملا پاک کنیم؟

یکی از اصلی ترین اقدامات پس از دزدیده شدن موبایل های هوشمند پاک کردن اطلاعات است، خوشبختانه در هر ۲ سیستم اندروید و آیفون اپلیکیشن های معرفی شده جهت یافتن توانایی پاک کردن کامل اطلاعات را در دسترس کاربر گذاشته اند. این مورد در زمان هایی که بابت اطلاعت دلواپس هستید و دسترسی به موبایل را غیر ممکن می دانید در حقیقت کاربردی است. بلافاصله بعد از فعال کردن Wipe Data اطلاعات شما پاک خواهد شد و سارق هم توانایی متوقف کردن این روند را نخواهد داشت.

چه کارهای دیگری بایستی انجام دهید

متاسفانه پیگیری قضایی در این مورد کار سختی است و احتیاج به پیگیری دائم داشته و شدیدا زمانبر است. جهت پیگیری این مهم احتیاج به داده های زیر دارید:

  • کد ۱۵رقمی IMEI دارید که به طور معمول برروی جعبه گوشی های هوشمند نوشته شده.
  • مشخصه ها دقیق و اسم مدل گوشی همراه.
  • شماره دقیق خط تلفنی که در گوشی همراه شما فعال است.
  • تاریخ، زمان و محل دقیق دزدیده شدن صورت گرفته.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *