به علت کاهش سفارشات اپل، ارزش سهام سامسونگ کاهش یافت

اپل به عنوان بزرگترین شرکت تولید تلفن همراه شناخته می شود زمانی که تغییر کوچکی در خط تولید خود ایجاد کند، تامین کنندگان قطعات این شرکت تاثیر زیادی از این تغییرات می پذیرند. شایعاتی در مورد کاهش ۵۰ درصدی میزان تولید آیفون X برای سه ماه کنونی در میان تامین کنندگان شنید شده است. بر این اساس اطلاعات منتشر شده توسط Nikkei این منابع قیمت تراشه های حافظه خود را به سرعت پایین آورده اند.

حتی شرکت بزرگی همانند سامسونگ نیز خود را برای برخورد با زیان این کاهش تولید آماده می کند، بر اساس گزارش Nikkei، سامسونگ به جای سفارش اولیه برای ۴۵-۵۰ میلیونی که برای دوره ژانویه-مارچ برنامه ریزی شده بود، در حال حاضر تنها ۲۰ میلیون پنل ۵.۸ اینچی صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED برای جدیدترین گوشی اپل تولید می شود. تحلیلگران انتظار دارند تقاضای کنونی برای آیفون X تا فصل بعد نیز به همین میزان باقی بماند. ولی تقاضا برای سامسونگ دیسپلی تا نیمه دوم سال که اپل محصولات جدید خود یعنی آیفون X بعدی (با هر نامی ۱۱ یا Xs) معرفی کند به تدریج بهبود میابد. با این حال، پیشبینی می شود که اپل با تغییر صفحه نمایش به OLED و فروش میزان بیشتر آن برای دوره ژانویه و ژوئن، با سرمایه گذاری میلیاردی بر روی کارخانه و تجهیزات برای یک فروش بزرگ در نهایت سامسونگ با حداکثر ظرفیت در تولید صفحه نمایش OLED مواجه خواهد شود.

اپل احتمالا امسال برای تولید آیفون ۹ دوباره از پنل LCD استفاده کند و انتظار فروش بالای ۱۰۰ میلیون واحد را برای این محصول پیشبینی کرده است. البته برای آیفون X بعدی که دارای پنل OLED خواهد بود این میزان بسیار پایینتر در نظر گرفته میشود با توجه به این که طبق سنت اپل قیمت آیفون X بعدی مطمعنا از آیفون ۹ بیشتر خواد بود.

این همه آشفتگی منجر به افت قیمت سهام سامسونگ در روز گذشته شد، سازندگان کوچکتر OLED نیز در این افت قیمت با سامسونگ هم مسیر شدند. سامسونگ دیسپلی ۱،۳ میلیارد دلار در سه ماه گذشته به دست آورده است، ۳۰ درصد بیشتر از میزانی که تحلیلگران باتوجه به سفارشات اپل تخمین زده بودند. اما انتظاراتی که در سه ماهه جاری سود ۱.۷ میلیارد دلاری را به دست خواهد آورد و این میزان بدون در نظر گرفتن کاربران آیفون است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *