ساعت هوشمند اپل جان یک مادر و فرزند را نجات داد

پیام کمک (SOS) اپل واچ جان یک نفر را نجات داد

برای دسته ای از کاربران شاید ساعت های هوشمند یک مورد اضافی باشد، همینطور به نظر این افراد اپل واچ (Apple Watch) خیلی مفیدف کاربردی و واجب نمی باشد، اما استفاده صحیح از این گجت هوشمند می تواند خیلی کارآمد باشد، تا جایی که توانسته جان یک مادر و فرزند را نجات دهد.

نجات جان یک زن با اپل واچ
نجات جان یک زن با اپل واچ

در خبری که در اینترنت منتشر شده است یک مادر با استفاده از قابلیت SOS یا پیام اضطراری درخواست کمک توانسته بعد از یک تصادف شدید جان خود و فرزندش را نجات دهد. راننده مقصر که از لحاظ هشیاری به دلیل مصرف مشروبات الکلی در وضعیت مناسبی نبوده است و باعث این تصادف شده است، به توجه به شدت این برخورد آسیب های جدید به ماشین ها وارد شده است.

این شخص در گزارش خود اظهار داشته است که صورتم به شدت به فرمان اتومبیل، سپس به پشتی صندلی، مجدداً به فرمان و در نهایت با پنجره برخورد کرده است، در ادامه می گوید حدود یک دقیقه بیهوش شدم و چیزی نمیدیدم، چشمانم کاملا باز بود اما در سیاهی کامل غرق شده بودم. دستم را به طرف تلفن همراه درازم کردم اما در یک آن متوجه شدم که ساعتم را به همراه دارم و فرمان تماس با ۹۱۱ (فوریت های ویژه) را صادر کردم.

با وجود این فناوری طبق دستورالعمل در صورت نیاز تنها کافیست دکمه کنار اپل واچ را چند ثانیه فشار دهید تا این دستور فعال شود، و به مراکز فوریت های پزشکی اطلاع رسانی می شود که در نتیجه آسیب دیدگی این شخص و فرزندش به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و نیروی های مورد نظر به محل اعزام شده و باعث نجات این مادر فرزند در اسرع وقت شده اند.

فعال سازی SOS
فعال سازی SOS

در همین راستا این فرد در نامه ای از شرکت اپل تشکر کرده است و همچنین از کاربران این گجت نیز درخواست کرده که همیشه ساعت هوشمند خود را شارژ کنند و به درستی از آن استفاده نمایند تا در زمان های ضرروی نیز بتوانند به بهترین حالت ممکن از امکانات آن بهرمند شوند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *