سامسونگ می خواهد سال ۲۰۲۰ بیش از ۸ میلیون دستگاه تلویزیون QLED به فروش برساند

در این که شرکت سامسونگ یکی از برندهای بزرگ صنعت تلویزیون هوشمند است، شکی نیست. این کمپانی در سال‌های گذشته به رشد فروش چشمگیر دست یافته و توانسته سهم بزرگی پیدا کرد. اما گویی در سال ۲۰۲۰ به دنبال تصاحب سهم بیشتری است. با بروزنیوز همراه باشید.

این شرکت شناخته شده، ۱۴ سال است که در صنعت تلویزیون هوشمند همیشه صدرنشین بوده و اخیرا نیز با عرضه تلویزیون های پریمیومی QLED خود نشان داده که به این راه ادامه خواهد داد.  برای سال ۲۰۲۰ این شرکت کره ای در نظر دارد فروشی بیش از انتظار را در بخش تلویزیون QLED داشته باشد. به گزارش TheElec، سامسونگ می خواهد تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸ میلیون تلویزیون هوشمند به فروش برساند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ با فروش ۵.۳ میلیون واحد افزایش ۵۰ درصدی را شامل خواهد شد.

در بخش تلویزیون‌های پریمیومی، سامسونگ در سال گذشته بیش از ۵۲.۴٪ سهم بازار را به خود اختصاص داد، بیش از دو برابر در مقایسه با آنچه سونی می‌توانست کسب کند. در بخش تلویزیون ۷۵ اینچی به بالا نیز، سامسونگ با ۴۹.۶ درصد سهم در جایگاه شماره یک قرار گرفت و پس از آن سونی و ال جی جای گرفتند.

سامسونگ می‌خواهد در بخش تلویزیون QLED سال ۲۰۲۰ صدرنشین باشد

البته سهم سامسونگ در بازار تلویزیون‌های QLED از ۹۰ درصد فراتر می‌رود. شرکت‌های هایسنس، TCL، ال جی، Vizio، هوآوی و غیره هم به تولید تلویزیون QLED می‌پردازند اما چندان سهمی در این بازار ندارند. Vizio سال گذشته تنها ۳۸۰ هزار دستگاه تلویزیون QLED به فروش رساند و دو شرکت هوآوی و TCL نیز در مجموع به فروش ۵۰۰ هزار دستگاهی تلویزیون کوانتوم دات دست یافتند. هایسنس نیز در سال ۲۰۱۹ به فروش ۳۰۰ هزار دستگاهی تلویزیون دست یافته و انتظار می‌رود سال جاری فروش این برندها افزون شود.

این نکته قابل توجه بوده که فروش تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ تنها ۱۲ درصدشان را مدل‌های QLED تشکیل می‌دهد. این شرکت بیشتر روی تلویزیون‌های OLED پریمیومی تمرکز کرده تا سهم بزرگی کسب کند. سامسونگ توانسته به سهم ۶۵ درصدی در بازار تلویزیون OLED دست یابد. این یعنی نسبت به LG دو برابر فروش بیشتری داشته است. سونی به جای فروش تلویزیون QLED بیشتر روی مدل‌های OLED تمرکز داشته و توانسته سهمی کسب کند.

انتظار داریم برند کره‌ای بتواند به هدف موردنظر دست یابد.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • سامسونگ می خواهد سال ۲۰۲۰ بیش از ۸ میلیون دستگاه تلویزیون QLED به فروش برساند