سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رسما معرفی شدند

دو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس ۹ پلاس (+Samsung Galaxy S9) معرفی شدند. در ادامه نگاهی به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت گوشی های جدید سامسونگ خواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاسبعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلون به صورت رسمی معرفی شدند. بعد از عرضه موفق گلکسی نوت ۸ و گوشی های سری گلکسی S8، حالا انتظارات از سامسونگ بالاتر از همیشه بوده و کاربران امیدوارند این کمپانی کره‌ای باز هم بتواند طرفداران را سرافراز کند. اما آیا محصولات جدید سامسونگ می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

طراحی و صفحه نمایش

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، طراحی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مشابه نسل قبلی بوده و سازندگان باز هم از نمایشگرهای بدون حاشیه Infinity Display با لبه‌های منحنی که شیب آنها کمی کاهش پیدا کرده، استفاده کرده‌اند. به دنبال کاهش حاشیه‌های صفحه، اسکنر اثر انگشت روی قاب پشتی تعبیه شده است؛ با این تفاوت که این سنسور با آرایشی عمودی در کنار دوربین اصلی قرار گرفته تا استفاده از آن ساده‌تر باشد.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاسشباهت‌های این دو نسل از گوشی های سامسونگ، تنها به طراحی محدود نبوده و سازندگان از نمایشگرهایی با ابعاد یکسان استفاده کرده‌اند. گلکسی S9 و گلکسی +S9، به نمایشگرهایی ۵.۸ و ۶.۲ اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح ۱۴۴۰×۲۹۶۰ و نسبت ۱۸.۵:۹ تجهیز شده‌‌اند و پوشش گوریلا گلکس ۵ از آنها در برابر عناصر بیرونی محافظت می‌کند.

مشخصات فنی

علی‌رغم تغییرات نه‌چندان در شکل ظاهری، سامسونگ تغییرات زیادی را زیر قاب اعمال کرده و از به‌روزترین سخت افزار موجود بهره برده است. همانند سال ۲۰۱۷، این پرچمداران قدرتمند در دو نسخه مختلف با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ و پردازنده‌هایی هشت هسته‌ای در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ از این گوشی ها به صورت اختصاصی در آمریکا و چین به فروش خواهد رسید. نسخه اگزینوسی نیز برای بازار سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

سامسونگ گلکسی اس 9سامسونگ گلکسی اس ۹ قرار است در یک نسخه با ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار شود. گلکسی اس ۹ پلاس هم با ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایتی حافظه داخلی و باتری ۳ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در صورتی که بخواهید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید نیز استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی امکان‌پذیر است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی های جدید سامسونگ می‌توان به اندروید اوریو، ویژگی Inteligent Scan به منظور عملکرد بهتر اسکنر عنبیه چشم، استاندارد IP68، اسپیکرهای استریو که توسط AKG تنظیم شده‌اند، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پورت یو اس بی نوع C، بلوتوث ۵.۰ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد.سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

دوربین سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

اما مهم‌ترین ویژگی گوشی های جدید سامسونگ را می‌توان دوربین قدرتمند آنها در نظر گرفت. گلکسی اس ۹ به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر F1.5/2.4، اندازه‌های پیکسل ۱.۴ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده تا بتوان تصاویری را با کیفیتی بسیار بالا در محیط‌های مختلف ثبت کرد. در سوی دیگر، گلکسی اس ۹ پلاس برای اولین در میان گوشی های سری گلکسی S، از سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد و در کنار سنسور اصلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و پیکسل‌هایی با اندازه ۱ میکرومتر نیز به ثبت بهتر تصاویر کمک می‌کند. بخش جلویی هم میزبان سنسوری ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.
یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین این گوشی های هوشمند، امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۷۲۰p برای ۰.۲ ثانیه است؛ کلیپی که سپس به ویدیویی ۶ ثانیه‌ای تبدیل می‌شود. در این صورت محصولات جدید سامسونگ، رقیبی جدی برای سونی خواهند بود. همچنین به واسطه هوش مصنوعی و قابلیتی موسوم به AR Emoji، کاربران قادر به خلق ایموجی‌های سه‌بعدی و استفاده از آنها در پیام‌های متنی و شبکه‌های اجتماعی خواهند بود؛ ویژگی جذابی که می‌تواند یک زنگ خطر برای اپل و قابلیت انیموجی آن محسوب شود. در بررسی اولیه محصولات سامسونگ، مفصل‌تر به این ویژگی اشاره خواهیم کرد.
گوشی های جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی (Midnight Black)، آبی (Coral Blue)، خاکستری (Titanium Gray) و بنفش (Lilac Purple) به فروش خواهد رسید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *