نسل بعدی ولوو XC90 سال ۲۰۲۲ با پیشرانه الکتریکی از راه می رسد

چند سالی از عرضه نسل فعلی شاسی بلند لوکس ولوو موسوم به XC90 می‌گذرد و تاکنون شرکت سوئدی هیچ برنامه‌ای برای معرفی نسل جدید شاسی بلند رده بالا خود نداشته است. اما به نظر می‌رسد بزودی باید شاهد عرضه چنین مدلی باشیم. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

ولوو یکی از برندهای برجسته تولیدکننده اتومبیل سوئدی بوده که در چند سال گذشته مدل‌های جدیدی به سبد تولید خود افزوده است. در این بین باید به شاسی بلند میان سایز و قدرتمند XC90 اشاره کرد که چندین سال از عرضه آن به بازار می‌گذرد.

وقت آن رسیده تا سوئدی‌ها بزودی نسل بعدی این اتومبیل محبوب را معرفی کنند. به تازگی وب سایت Autocar گزارش داده که نسل سوم XC90 سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و یک شاسی بلند تمام الکتریکی خواهد بود.

ولوو XC90 نسل جدید با چهره متفاوت

این خبر را هاکان ساموئلسون مدیرعامل ولوو در گفتگو با وب سایت Autocar تایید کرده است. ایکس سی ۹۰ نسل بعدی براساس پلتفرم بروزرسانی شده SPA ولوو تولید خواهد شد و باید انتظار داشت نسل بعدی سری ۶۰ و ۹۰ همگی از این پلتفرم بهره گیرند.

البته گفته شده در نسل سوم XC90 شاهد مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم خواهیم بود و ولوو نمی‌خواهد تنها به عرضه نسخه الکتریکی کامل بپردازد. گفتنیست نسخه دیزلی در کار نیست و شایان ذکر بوده با سطح رانندگی خودکار ۴ همراست. گذشته از آن باید شاهد انبوهی از فناوری ایمنی و رفاهی در XC90 نسل بعدی باشیم.

به هر حال باید منتظر ماند تا در سال ۲۰۲۲ ولوو در نهایت شاسی بلند میان سایز پریمیومی خود را معرفی کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *