قابلیت های نوین سیستم عامل Chrome

کمپانی google

google همواره در حال افزودن خصوصیت های نوین به سیستم عامل Chrome است. گویا تا سال بعد این سیستم عامل توانایی تشخیص چهره را به صورت هدیه سال نو به کاربران عرضه می کند.

گوگل

قابلیت های نوین

هر سال، google جهت سیستم عامل Chrome خود توانایی های نوینی بسیاری می افزاید و آن را قوی تر از پیش می سازد. سیستم عامل Chrome صددرصد با چند سال قبل خود خیلی تفاوت دارد و توانایی های بسیاری را در خود قرار داده است. چنانچه به گزارشاتی که انتشار داده شده‌اند اطمینان کنیم، سیستم عامل Chrome در آینده‌ای نه چندان دور، یک سیستم عامل براساس فضای ابری خواهد بود. همین طور google می خواهد که خصوصیت تشخیص چهره را هم به فهرست توانایی های سیستم عامل خود بیافزاید. احتمالا جهت دارندگان لپ تاپ و موبایل های هوشمندی که از Chrome بهره می برند، باز کردن قفل گوشی و لپ تاپ با یک پین کد و یا شیوه های رایج تا حدی خسته کننده می باشد. ولی google به این اندیشه افتاده که جهت این کاربران، توانایی تشخیص چهره را هم به ارمغان بیاورد.

شاید، google با همکاری اینتل هدف چنین کاری را داشته باشد. خصوصیت Face Engine کمپانی اینتل، چیزی است که google می خواهد با بهره بردن از آن توانایی تشخیص چهره را در سیستم عامل Chrome پیاده کند. امکان دارد این خصوصیت، احتیاج به سخت‌افزار ویژه ای هم داشته باشد. وجود دوربین هایی که قادر باشد اسکن را به شکل دقیق انجام دهند، صددرصد احتیاج خواهد بود، زیرا که قادر نیست جهت باز کردن قفل لپ تاپ به دوربین های دوم رایج بسنده کرد.

کلام آخر

google همچنان به شکل کامل درباره ی این خصوصیت صحبت نکرده ولی با درنظر گرفتن به خبر‌هایی که در فضای مجازی انتشار داده شده است، قادر است تا سال بعدی منتظر قابلیت تشخیص چهره در سیستم عامل Chrome باشیم. امکان دارد در سال های آتی ناظر فروش بسیاری از دستاوردها باشیم که از سیستم عامل Chrome بهره می برند، چه بسا به شرطی که این سیستم عامل با قابلیت تشخیص چهره Updateشده باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *