در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۸ باید منتظر چه چیزهایی باشیم

کنفرانس جهانی موبایل چیست؟

کنفرانس جهانی موبایل 2018بزرگترین و هیجان انگیزترین گردهمایی تولیدکننگان تلفن های هوشمند، مانند سامسونگ، الجی، سونی و …که پیش از عرضه آخرین محصولات خود را در این همایش معرفی می کنند. زمان برگزاری این رویداد در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) می باشد و در روز ۱ مارچ (۱۰ اسفند) به پایان میرسد. البته این احتمال وجود دارد که برخی از شرکت ها چند روز پیش از شروع این مراسم محصولات خود را معرفی کنند.مکان برگزاری این مراسم همچون هر سال در اسپانیا و شهر بارسلونا می باشد. کنفرانس جهانی موبایل همیشه در مورد تلفن های هوشمند جدید بوده قبلا از احتمال معرفی چند تلفن در این مراسم صحبت کردیم. از جمله پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس ۹ که در این مراسم معرفی خواهد شد. همچنین محصولات دیگری از جمله ساعت های هوشمند و تبلت ها نیز دز این مراسم معرفی می شوند.
با بروزنیوز همراه باشد تا با هم برخی از محصولاتی را که در این مراسم رونمایی می شوند بررسی کنیم.

سامسونگ

سامسونگسامسونگ اعلام کرده است که دو پرچمدار خود یعنی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را در روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) و یک روز قبل از شروع مراسم معرفی خواهد کرد. سامسونگ به هیچ جزئیاتی در مورد دستگاه اشاره نکرد اما بر طبق شایعه ها و تصاویری که در فضای اینترنت پخش شده است اطلاعات زیادی را در اختیار داریم.

پرچمداران جدید سامسونگ نسبت به سال قبل تغیرات زیادی ندارند و انتظار داریم که به نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۲ اینچی سوپر امولدکه دارای وضوح تصویر QHD+ و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ رو به رو باشیم. مدل پلاس دارای دوربین دوگانه در پشت و ۶ گیگابایت حافظه رم و در مدل کوچکتر شاهد حضور حافظه رم ۴ گیگابایتی خواهیم بود. هر دو دستگاه با توجه به بازار ارائه دهنده نیروی خود را از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و اکسینوس ۹۸۱۰ می گیرند.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاساین پرچمداران همچنین دارای استاندارد IP68 می باشند که این دستگاه ها را از نفوذ آب و گرد و خاک محافظت می کند. پرچمدار سامسونگ همچون همیشه شامل ویژگی های متنوع ای برای ورود از جمله اسکن چشم، اسکن اثر انگشت است. همچنین بعضی از شایه ها از وجود دیافراگم متغیر در این دستگاه حکایت دارند.

همچنین سامسونگ نسل جدید DeX Pad همراه با سری گلکسی اس ۹ معرفی می کند. مانند DeX سال پیش به شما اجازه میدهد که گوشی خود را به مانیتور، صفحه کلید و ماوس وصل کنید و همچون یک رایانه از آن استفاد کنید. پد جدید دارای طراحی متفاوتی است و همچنین انتظار داریم ورودی اینترنت حذف شده باشد.

الجی

الجیدر ابتدا بسیار تصور میکردند که الجی در بارسلونا از گوشی جدید سری G یعنی G7 رونمایی می کند. اما اکنون به نظر میرسد ک این اتقاف نمی افتد. براساس آخرین گزارش، مدیر عامل این شرکت دستور بازنگری کلامل در پرچمدار این شرکت داده است، که امکان معرفی این دستگاه را حداقل تا ماه آوریل (فروردین) به تویق می اندازد. علاوه بر این الجی اعلام کرد که سنت عرضه هر ساله گوشی جدید را دیگر ادامه نمی دهد و به جای آن بر روی تولیدات با طول عمر بالاتر تمرکز خواهد داشت.

هیچ چیزی تا این لحظه تایید نشده است و هنوز این شانس وجود دارد که در این مراسم با جانشین G6 از الجی رو به رو گردیم. با این حال الجی در این مراسم حضور دارد و احتمالا نسخه بروز شده فبلت خود یعنی V30 را در این مراسم معرفی می کند.

بر طبق اطلاعاتی که از طرف ETNews  منتشر شده است احتمالا الجی دستگاه جدید را با نام V30s معرفی کند. از جمله تغییرات این دستگاه به اضافه شدن حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی میتوان اشاره کرد. مدل قدیمی V30 دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بود که در مدل پلاس این میزان به ۱۲۸ گیگابایت افزایش پیدا می کرد. همچنین این پرچمدار دارای تکنولوژی هوش مصنوعی همانند دستیار بیگسبی(Bixby) موجود در سامسونگ گلکسی اس ۸ و نوت ۸ خواهد بود. این هوش مصنوعی توانایی خرید، ترجمه متون، جست و جو و … را به کاربر خواهد داد. باقی مشخصات همانند نسخه قبلی V30 خواهد بود.

هوآوی

هوآویجزئیاتی در مورد اینک هوآوی چه دستگاهی را به این مراسم خواهد آورد اندک است. جانشین پرچمداران سری P این شرکت یعنی P10 و P10 پلاس نیز طبق دعوتنامه شرکت، در فروردین ماه  در شهر پاریس رونمایی می شوند.

در مراسم سال گذشته در بارسلونا هوآوی از ساعت های هوشمند خود رونمایی کرد. این احتمال وجود دارد که امسال نیز جانشینان این محصولات را برای معرفی به این مراسم آورده باشد ولی هیچگونه اطلاعاتی در این باره توسط هوآوی تایید نشده است.

شایعات همچنین خبر از معرفی نسل جدید Matebook را دارند. هوآوی برنامه برای یک کنفرانس خبری در  ۲۵ فوریه دارد. در اکانت توییتر این شرکت مراسم با یک تصویر Gif معرفی شده است. در تصویر نشانه های از دو لپتاپ است که به دو طرف تصویر حرکت می کنند.

نوکیا

نوکیامدیر عامل شرکت HMD گلوبال در تویتر خود اعلام کرد که باید در MWC 2018 منتظر چیزی عالی از طرف این شرکت باشیم. متاسفانه در مورد این محصول صحبت دیگری نشده است.

نشت اطلاعاتی از این شرکت ، نشان داد که HDM گلوبال مدلهای ۱، ۴، ۷ پلاس، ۹ را برای عرضه در امسال برنامه ریزی کرده است و احتمال این که تعدادی از این دستگاه ها – یا همه – را در این مراسم معرفی کند می رود.

نوکیا ۹ ماه دسامبر در FCC به ثبت رسید و ما توانستیم برخی از مشخصات این دستگاه را به دست آوریم.صفحه نمایش QHD اولد همراه با دوربین دوگانه در پشت با لنز های ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، باتری ۳۲۵۰ میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی از جمله مشخصات این تلفن هوشمند می باشند. درمورد سایر تلفن ها نیز انتظار داریم نسخه پلاس نوکیا ۷ تغییر زیادی نسبت به نسخه پایه خود یعنی نوکیا ۷ نداشته باشد و فقط نسبت تصویر به ۱۸:۹ و نیز دوربین پشتی گوشی به دوربین دوگانه تغییر کرده. نوکیا ۴ یک گوشی میان رده است. نوکیا ۱ دستگاه پایین رده که با ۱ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید گو  معرفی می شوند.

علاوه بر این محصولات، ممکن است Nokia 8 Sirocco را در بارسلونا ببینیم. به نظر می رسد که این گوشی نسخه ارتقا یافته از نوکیا ۸ است که با صفحه نمایش OLED، دوربین های دوگانه ای و فضای ذخیره سازی بیشتر نسبت به نوکیا ۸ عرضه خواهد شد و بقیه مشخصات با همان دستگاه های اصلی بتفاوتی نخواهد داشت. این بدان معناست که باید با یک صفحه نمایش QHD 5.3 اینچی، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در پشت مواجه شویم.

سونی

سونی بر اساس گزارشی که از MyDrivers انتشار یافته است ، سونی یک گوشی هوشمند پرچمدار را در MWC معرفی می کند. بر طبق شایعات سونی این محصول را Xperia XZ Pro نامیده است. گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۴K، پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و ۶ گیگابایت رم می باشد.

این گوشی اولین گوشی سونی با دوربین دوگانه میباشد. لنز های این دوربین به ترتیب ۱۲ و ۱۸ مگاپیکسل است. از مشخصات دیگر می توان به باتری۳۴۲۰ میلی آمپر ساعتی و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. همچون گذشته نیز گوشی سونی دارای استاندارد IP68 را برای محافظت دستگاه از گرد و غبار و آب است.

همچنین شایعاتی در مورد Xperia XZ2 و XZ2 Compact شنیده ایم، که انتظار می رود هر دو محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ درون گوشی بهره ببرند.انتظار می رود XZ2 Compact با یک صفحه نمایش ۵ اینچی۱۸:۹، ۴ گیگابایت رم و یک دوربین دوگانه معرفی شود . جدا از پردازنده سایر مشخصات XZ2 در حال حاضر نامشخص است. این احتمال وجود دارد که این دو گوشی همراه با نسخه PRO معرفی شوند. اگرچه هنوز هیچ خبری از طرف سونی تایید نشده است. این امکان نیز وجود دارد که در زمان دیگری معرفی شوند زیرا از معرفی نسخه قبلی این دستگاه ها بیشتر از ۶ ماه نمی گذرد.

لنوو/موتورولا

موتورولا/لنوولنوو مدل های Moto G5 و G5 Plus را در MWC 2017 معرفی کرده بود. امسال نیز پیش بینی می کنیم که شرکت برنامه معرفی سری جدید این گوشی های هوشمند یعنی G6 را داشته باشد.تصاویری از Moto G6، G6 Plus و G6 Play در فضای مجازی انتشار پیدا کرده و اطلاعاتی از طراحی این محصولات را برای ما روشن کرده است. هر سه مدل دارای شباهت های زیادی هستند، پشت دستگاه شیشه ای و دارای برآمدی دوربین است.

گوشی G6 با مشخصات کامل ۵.۷ اینچی Full HD +، پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می شود و مدل پلاس دارای صفحه نمایش ۵.۹۳ اینچی، پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ و باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری است.

هر دو دستگاه ممکن است ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داشته باشند، وبرای مدل Plus نیز ممکن است با ۶ گیگابایت رم ارائه شود. گوشی ها دارای  دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز شوند. G6 Play میتواند یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بزرگ داشته باشد. مشخصات دیگر مانند چیپ ست و رم در حال حاضر نامشخص است.

علاوه بر این، تصاویر Moto Z3، Z3 Play و X5 نیز به بیرون درز پیدا کرد است با این حال، این سه گوشی احتمالا در MWC نمایش داده نخواهد شد، اگرچه همه چیز امکان پذیر است.

ایسوز

ایسوزایسوز دعوتنامه های کنفرانس مطبوعاتی خود را برای رویداد MWC که در روز ۲۷ فوریه برگزار می شود فرستاده است. در این دعوتنامه اشاره می کند که سری Zenfone 5 را بری اولین بار رونمایی می کند. انتظار معرفی گوشی های هوشمند Zenfone 5 و ۵ Max و ۵ Lite را با صفحه نمایش ۱۸:۹ در این مراسم داریم. Zenfone 5 احتمالا بسیار شبیه آیفون X باشد. در تصویری که  WinFuture به اشتراک گذاشته است دستگاهی بسیار شبیه به آیفون X دیده میشود. گوشی هوشمند ایسوز دارای زائده در بالای صفحه نمایش و دوربین دوگانه عمودی در پشت دستگاه همانند آیفون X است.

ایسوز زنفون 5انتظار داریم که Zenfone 5 Max دارای یک باتری عظیم باشد، اگر چه ظرفیت آن برای ما نامعلوم است. شایعات همچنین بیان می کنند که گوشی صفحه نمایش ۵.۷ اینچی، یک دوربین دوگانه و اندروید Oreo را ارائه می دهد.

طبق گفته رولاند کوانت، گوشی Zenfone 5 Lite، انتظار می رود که این دستگاه با پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ همراه با ۴ گیگابایت رم باشد. این دستگاه همچنین دارای چهار دوربین را نیز می باشد – دو در جلو و دو در پشت.

هیچ یک از شایعات هنوز تایید نشده است، بنابراین ما باید تا ۲۷ فوریه منتظر بمانیم تا ببینیم آیا هیچ یک درست هستند یا خیر.

اینها برخی از محصولاتی هستند که احتمال می دهیم در MWC 2018 معرفی شوند. بسیاری از برند های معروف مانند HTC، Acer، ZTE هنوز هیچ اطلاعاتی از دستگاه هایی که در این مراسم رو نمایی میکنند اعلام نکرده اند. به محض اطلاع از این محصولات در بروزنیوز با شما به اشتراک میگذاریم.

در کنفرانس جهانی موبایل امسال منتظر رونمایی از کدام برند هستید؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *