مقایسه آیفون ۸ و ۱۰، کدام را بخریم؟

در این مطلب برای شما عزیزان قصد بررسی و مقایسه تلفن های همراه آیفون ۸، ۸ پلاس و ۱۰ و نقاط قوت و ضعف آنها را داریم و به شما می گوییم با توجه به شرایط تان کدام را بخرید!

نمایی از آیفون های جدید اپل
نمایی از آیفون های جدید اپل

کدام گزینه بهتر است!!

اگر هم اکنون تصمیم برای خرید آیفون های جدید شرکت اپل گرفته اید و یا می خواهید تلفن همراه خود را تعویض نمایید، خیلی خوش شانس هستید زیرا که با گزینه های عالی روبرو خواهید شد که انتخاب شمارا دشوارتر می کند، گزینه های پیش روی شما iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X یا همان آیفون ۱۰ می باشد، آیفون های ۸ و ۸ پلاسبا قیمت کمتر و البته طراحی قدیمی تر و آیفون ۱۰ با طراحی جدید و قابلتی های متفاوتی روبروی شما قرار دارد، در ادامه این مطلب با همراه باشید تا به بررسی این تلفن های هوشمند ارائه شده توسط Apple بپردازیم.

سخت افزار

از نظر سخت افزاری مشخصات هر سه مدل ذکر شده بسیار به هم شبیه بوده و همگی از تراشه جدید و بسیار قدرتمند جدید اپل یعنی A11 Bionic استفاده می کنند، به همین دلیل باید انتظار داشت که توانایی پاسخگویی به نیازهای پردازشی کاربران در زمینه های پیشفرض سیستم عامل و اجرا برنامه های مختلف را به راحتی داشته باشند، همانطور که می دانید اپل این پردازنده را قوی ترین پردازنده ای که تا به حال تولید کرده است نام گذاری کرده است.

طراحی ظاهری

البته جزئیات کامل را در جدولی که در ادامه این مطلب قرار می دهیم می توانید ببینید، ولی تفاوت عمده میان این گوشی ها را در اصل نحوه طراحی و ظاهر آنها می باشد که قطعا آیفون ۱۰ نسبت به دو تلفن همراه دیگر پیشتاز است، به خاطر طراحی بدون حاشیه، مدرن به همراه حذف دکمه Home (خانه)، حسگر اثر انگشت (Touch ID) تفاوت بسیار چشمگیری نسبت به گوشی های پیشین و البتi این دو مدل دارد.

مشخصات آیفون های 8، 8 پلاس و 10
مشخصات آیفون های ۸، ۸ پلاس و ۱۰

صفحه نمایش

حذف دکمه Home باعث شده که آیفون ۱۰ بدون حاشیه و به همراه یک صفحه پس میتوان تنها تفاوتی که میان این گوشی ها قائل باشیم در زمینه طراحی و ظاهر دستگاه باشد که در این زمینه برتری با آیفون ۱۰ است چرا که طراحی بدون حاشیه و مدرن تری دارد.

مشخصات آیفون های 8، 8 پلاس و 10
مشخصات آیفون های ۸، ۸ پلاس و ۱۰

حذف موارد فوق باعث شده که آیفون جدید به یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی بدون حاشیه مجهز شود که برای رفع مشکل باز شدن تلفن همراه نیز فناوری جدید تشخیص چهره یا Face iD منحصر به فرد اپل با اسکن ۳۰ هزار نقطه از صورت صاحب گوشی استفاده شده است که قابلیت های حرکتی و ترکیب جدیدی از دکمه ها را فراهم آورده است.

صفحه نمایش دهمین نسل آیفون از سایر آیفون های تولید شده توسط این شرکت متمایز است و فناوری OLED (اولد) به همراه یک رزولوشن فوق العاده کیفیت خیره کننده ای به شما میدهد که البته اولین استفاده این شرکت از این نوع صفحه نمایش برای دستگاه های خود است.

دوربین

نکته بعدی در خصوص آیفون ۱۰ استفاده از سیستم جدید به اسم TrueDepth Camera است که علاوه بر فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای Face iD ویژگی های جدید و جذابی از جمله عکاسی در حالت پرتره و انیموجی (Animoji-ایموجی های متحرک) را نیز فراهم و ممکن ساخته است.

به لحاظ کیفیت دوربین هرسه مدل به یک نوع دوربین اصلی با یک کیفیت مجهز شده اند ولی امکانات دوربین دوتایی مانند زوم اپتیکال (Optical Zoom) و حالت پرتره و نورپردازی حرفه ای تنها در مدل ۸ پلاس و ۱۰ این دستگاه ها وجود دارد، البته یک نکته دیگر در خصوص آیفون ۱۰ این است که دوربین دوم آن مجهز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال است که در ۸ پلاس این امکان دیده نمی شود.

قیمت

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر کردیم یک عامل دیگر نیز مهم است و آن بهای محصول است که کاربر را با توجه به امکانات هر سه مدل در انتخاب و خرید آن را مدنظر قرار می دهد، طبق بررسی های آماری انجام شده، تصمیم گیری اکثر کاربران بر پایه قیمت تمام شده یک محصول می باشد.

بهای آیفون های اپل
بهای آیفون های اپل

نظر شما در این باره چیست کدام محصول را انتخاب میکنید؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *