کمپانی هواوی از دستاورد نوین رونمایی کرد

کمپانی هواوی

کرین ۹۸۰ چند روز قبل به وسیله ی هواوی در جریان برگزاری ایفا ۲۰۱۸ به عنوان اولین تراشه مجتمع هفت نانومتری دنیا ارائه شد. موضوع مهمی که این کمپانی تا امروز از آن صحبتی به میان نیاورده بود، بعضی جزئیات کلیدی مانند فرکانس های عملیاتی کلاسترهای این پردازنده بودند. کمپانی چینی هواوی چندی پیش از واپسین پردازنده‌ خود یعنی کرین ۹۸۰ را معرفی کرد که جزء نخستین پردازنده ها با پروسه ساخت ۷ نانومتری است. این کمپانی عاقبت درطی مراسمی در چین، فرکانس هسته های پردازنده خود را معیین کرد. هواوی با ارائه ی بهترین پردازنده خود یعنی کرین ۹۸۰، بسیاری از نخستین ها را در دنیا معرفی نمود. در مراسم معرفی اولیه این پردازنده هواوی از فرکانس های عملیاتی کلاسترهای دستاورد خود صحبتی نکرده بود.

پردازنده

پردازنده کرین ۹۸۰

طی مراسمی در چین با اسم «Knowledge-Core»، سخنگوی این کمپانی از نرخ کلاک فرکانس هر هشت هسته این پردازنده معرفی کرد. این پردازنده حاوی ۳ کلاستر جداگانه می باشند که هر کدام از آن ها سرعت کلاک ویژه ی به خود را دارند. بر اساس اطلاعاتی که این کمپانی عرضه کرد، ۲ هسته‌ Cortex-A76 این پردازنده کلاکی مساوی با ۲.۶ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ Cortex-A76 دیگر حاوی کلاک ۱.۹۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌‌ Cortex-A55 باقی مانده هم بر روی کلاک ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده اند.

مشخص است که هسته های Cortex-A76 با کلاک ۲.۶ گیگاهرتز تنها جهت انجام کارهای سنگین کوتاه مانند آغاز به کار اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده اند و جهت صورت گرفتن کارهای، عادی هسته هایی که کلاک ۱.۹۲ گیگاهرتز دارند به همراه ۴ هسته‌‌ Cortex-A55 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

عملکرد بی نظیر

هواوی بیان می کند که کار کردن همزمان هر ۸ هسته این پردازنده اتفاق بی همتایی است زیرا در این وضعیت مصرف انرژی و ساخت حرارت بسیار افزایش می یابد. همین طور، به علت بزرگ بودن هسته های Cortex-A76 این کمپانی قصد دارد به قرار دادن این هسته ها در ۲ کلاستر جداگانه گرفته است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *