اپلیکیشن راهنمایی برای نابینایان توسط گوگل

تلاش گوگل برای کمک به نابینایان

شرکت گوگل در تلاش است اپلیکیشنی را ارائه دهد که به نابینایان کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارشات بدست آمده مشخص شده است شرکت گوگل تصمیم دارد اپلیکیشنی را ارائه دهد تا بتواند در انجام امور مختلف به نابینایان کمک کند.

در کنفرانس I/O که به تازگی برگزار شد شرکت گوگل بیان کرد بزودی قرار است اپلیکیشنی به نام Lookout را ارائه دهد که میتواند به نابینایان کمک کند و بزودی قرار است این اپلیکیشن در پلی استور منتشر شود.

اپلیکیشن راهنمایی برای نابینایان توسط گوگل
اپلیکیشن راهنمایی برای نابینایان توسط گوگل

نحوه استفاده از این اپلیکیشن به این صورت است که فرد نابینا بایستی گوشی خود را در جیب پیراهن خود بگذارد یا دور گردن خود آویزان نماید به صورتی که دوربین اصلی گوشی به سمت جلو باشد در این حالت دوربین گوشی اشیا موجود در آن محیط را تشخیص می دهد و این اپلیکیشن با راهنماهای صوتی فرد نابینا را از اشیا اطراف خود آگاه می سازد و باعث می شود وی از خطرات احتمالی دور بماند.

بطور مثال اپلیکیشن Lookout قادر است به فرد نابینا بگوید در حال حاضر وارد سالن پذیرایی یا اتاق خواب شده است و اشیا موجود در آن محیط را برای وی اعلام کند، شرکت گوگل بیان کرد این اپلیکیشن قادر است نوشته های روی روزنامه یا کتاب ها را برای فرد نابینا بخواند که این قابلیت برای چنین افرادی بسیار کاربردی و جالب میباشد.

گوگل عنوان کرد این اپلیکیشن در حالت آفلاین هم می تواند کار کند و به دلیل اینکه در این اپلیکیشن از یادگیری ماشین استفاده شده است بعد از مدتی علایق کاربر را تشخیص می دهد و می تواند در مواقع مختلف پاسخ های مناسبی را به او بدهد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *