فرانسه استفاده از تلفن را برای رانندگان ممنوع کرد

امروزه با افزایش نفوذ تلفن همراه در جوامع و بی توجهی به اطراف در هنگام استفاده از این وسایل شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم، یکی از این موارد استفاد از تلفن ها در هنگام رانندگی است که باعث بروز حوادث ناخوشایندی می شود و دراغلب کشورها قوانین و جریمه هایی برای برخورد با رانندگان خاطی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل قانون جدیدی در دادگاه عالی فرانسه صادر شده که ارسال پیام و تماس صوتی را در هنگام رانندگی ممنوع اعلام کرده است. حتی اگر در کنار جاده توقف کنید، که در ایران به عنوان گزینه جایگزینی هنگام نیاز به تماس یا ارسال پیام بدون اشکال شناخته شده، در فرانسه جریمه برابر با ۱۳۵ یورو و امتیاز منفی در گواهینامه را برای راننده در پی خواهد داشت. این قانون به علت افزایش حوادث جاده ای در فرانسه اجرا می شود و استفاده از تلفن های هوشمند هنگام رانندگی دلیل اصلی صدور این قانون نیست.

البته دادگاه عالی فرانسه مواردی که در آنها راننده دچار سانحه رانندگی شده باشد یا با مشکل مکانیکی رو به رو شده باشد را از اجرای این قانون مستثنی قرار داده است و در این موارد اجازه دارند از تلفن خود استفاده کنند.
این حکم بعد ازتقاضای تجدید نظر فردی صادر شد که به علت استفاده از تلفن همراه در ترافیک جریمه شده بود. حکم فقط شامل استفاده از تلفن به وسیله راننده میشود و استفاده از وسایل دیگر مانند هندزفری و بلوتوث برای راننده بلامانع است.

انجمن اتومبیلرانی فرانسه، نسبت به رای صادر شده اعتراض کرده و این که راننده اجازه استفاده از تلفن خود پشت فرمان نداشته باشد، حتی اگر در کنار جاده توقف کرده باشد را ایده مناسبی نمی داند. زیرا ممکن است رانندگان به دلایل دیگری علاوه بر مشکلات مکانیکی یا حوادث رانندگی نیاز به توقف کنار جاده برای استفاده از تلفن های خود داشته باشند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • فرانسه استفاده از تلفن را برای رانندگان ممنوع کرد