AMD فناوری تولید تراشه خود را به شرکت های چینی نمی دهد

 جالب است بدانید که این خبر از آن جایی به صورت گسترده پخش شد که وال استریت ژورنال در یک گزارش ادعا کرد که شرکت چینی و همکار AMD با نام Tianjin Haiguang Advanced Technology Investment که به صورت اختصاری به THATIC نیز شهرت دارد، اجازه دسترسی به فناوری های حساس تولید پردازنده را به نیروهای نظامی چینی داده است. بر طبق آن چه که این رسانه اعلام کرده است، فناوری های منتقل شده، توانایی چینی ها را در زمینه تولید ابرکامپیوترهای جدید افزایش خواهد داد.

اما این خبر زمانی منتشر شد که درست یک هفته پیش از آن وزارت بازرگانی آمریکا شرکای چینی شرکت AMD را از دسترسی پیدا کردن به فناوری های پیشرفته تولید تراشه منبع کرده بود. یا به زبان دیگر می توان گفت که با اعمال چنین تحریم هایی فعالیت های شرکت زیر مجموعه AMD به صورت رسمی قطع می شود. در نقطه مقابل شرکت ای ام دی نیز با ارائه اطلاعیه به خبر وال استریت ژورنال واکنش نشان داده و بیان کرده است که فناوری های تحت اختیار شرکت همکار چینی در دسته بندی تکنولوژی های فوق پیشرفته قرار نگرفته و همچنین هرگونه تبادلی در زمینه فناوری ها با هماهنگی و اطلاع وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

آقای هری والین که به عنوان مشاور حقوقی در شرکت AMD فعالیت می کند درباره مشکلات به وجود آماده این چنین گفته است که داستان وال استریت ژورنال اشتباهات متعددی در اطلاع‌رسانی حقایق دارد. بخش‌ های زیادی از اتفاقات هم حذف شده‌ اند و تصویر صحیحی از ارتباط AMD با شرکت چینی THATIC نشان نمی‌ دهد. AMD به ‌صورت جدی با ادعاهای موجود در مقاله مخالفت می‌ کند که شرکت را متهم به عملکرد اشتباه در شراکت تجاری می ‌کنند. اما پس از این اظهار نظر سخنگوی روزنامه‌ وال استریت ژورنال سریعا با انجام مصاحبه ای با مجله فورچن گفت که این روزنامه در مقابل همه ادعاهای AMD از خود دفاع می کند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • AMD فناوری تولید تراشه خود را به شرکت های چینی نمی دهد