طراحی جدید گوشی‌های سامسونگ

بر اساس شایعات تازه، به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال طراحی نوعی شکل گوشی‌های هوشمند است که در آنها، بریدگی بالای صفحه و جایگاه دوربین سلفی حذف شود و این دوربین پشت صفحه نمایش قرار گیرد.

طراحی گوشی‌های هوشمند

این روزها بسیاری از گوشی‌ها از نوعی بریدگی بالای صفحه نمایش در طراحی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. این امر به خاطر آن است که خیلی از مدل‌ها، از صفحه‌ نمایش‌های تمام صفحه و با کمترین میزان حاشیه استفاده می‌کنند. اما به خاطر دوربین جلوی گوشی‌ها، باید فضایی را برای قرار دادن اجزای این قسمت در نظر گرفت و همین امر باعث می‌شود تا بریدگی بالای صفحه ایجاد می‌شود.

سامسونگ

کمپانی سامسونگ

سامسونگ در بسیاری از مدل‌های خود توانسته بریدگی بالای صفحه را حذف کند و حاشیه بزرگ‌تری را در نظر گرفته است، اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا بریدگی بالای صفحه به صورت کامل حذف نماید. اخیرا یکی از سایت‌های خبری، این گمانه‌زنی را مطرح کرده که سامسونگ احتمالا روی روشی کار می‌کند تا دوربین سلفی گوشی‌های خود را به پشت صفحه نمایش ببرد، اما به گونه‌ای این کار را بکند که دوربین به خوبی به کار خود بپردازد.

البته، در این خبر ذکر شده که احتمالا این شرکت در حال نمونه‌سازی این نوع طراحی است و احتمالا چنین گوشی‌هایی را از سال ۲۰۲۰ خواهیم دید. البته این که چنین شکل و شمایلی واقعا می‌تواند اجرایی شود یا خیر، باید منتظر ماند و دید و باید با اندکی تردید و احتیاط به این مسئله نگریسته شود. علاوه بر اینکه، شرکت‌هایی همچون اوپو با ایجاد نوعی از دوربین با حالت برآمده، توانسته‌اند بریدگی بالای صفحه را کنار بزنند.

معضلات

با وجودی که این نوع طراحی اوپو بسیار جالب توجه است، اما می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که ممکن است دوربین آسیب ببیند و یا هنگام بیرون آمدن از جایگاه خود، گیر کند. در هر صورت به نظر می‌رسد که بریدگی بالای نمایشگر حالا حالاها مهمان گوشی‌های هوشمند است و باید به بودن آن عادت نماییم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *