۹۰۰ میلیون دیوایس به ویندوز ۱۰ مجهزند

شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۹ آماری از تعداد دیوایس های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ اعلام کرده است. آماری که نشان می دهد بزودی باید شاهد ۱ میلیارد دستگاه مجهز به این سیستم عامل منتشر شده در سال ۲۰۱۵ باشیم.

ویندوز ۱۰ نخستین بار سال ۲۰۱۵ منتشر شد و مایکروسافت در آن سال پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ میلیون کاربر خواهد رسید اما روند گسترش این سیستم عامل سریع نبود و به نوعی شرکت ردموندی را ناامید کرد. اما حال به نظر می رسد با گذشت ۴ سال شاهد دستیابی آن به تعداد کاربر کافی هستیم. این تعداد البته با احتساب تعداد دستگاه ها، ۹۰۰ میلیون است که رقم کمی محسوب نشده و باید آن را چشمگیر دانست.

ویندوز ۱۰ به ۹۰۰ میلیون کاربر رسید

البته این داده ها از طریق اسلایدی آشکار شده که جزئیات بیشتری هم دربرمی گیرد و تنها شامل تعداد دیوایس های نصب شده نمی شود. این تصویر توسط موسسه تحقیقاتی Forrester Research آشکار شده و باید آن را داده دقیقی دانست.

گفتنیست که Netmarketshare گزارش داده این تعداد میزانی بین ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ است. یعنی اینکه تمامی ۹۰۰ میلیون به ویندوز ۱۰ اختصاص ندارد. اگرچه چنین چیزی بعید به نظر رسیده و مایکروسافت داده دقیقی را در اختیار رسانه ها می گذارد. مایکروسافت ویندوز ، یک گروه از چند خانواده سیستم عامل گرافیکی است که همه آن‌ها توسط مایکروسافت توسعه یافته، به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسند. این سیستم‌عامل، نسخه‌های متعددی دارد که از سال ۱۹۸۵ تاکنون به بازار عرضه شده‌اند.

خانواده‌های فعال ویندوز شامل ویندوز ان‌تی، ویندوز امبدد و ویندوز فون است. هریک از این خانواده‌ها ممکن‌است شامل چند زیرمجموعه باشد. (برای مثال: ویندوز سرور) خانواده‌های قدیمی ویندوز نیز شامل ویندوز ۹x و ویندوز موبایل می‌باشد. جدیدترین نسخه ویندوز که در ژوئیه ۲۰۱۵ منتشر شد، ویندوز ۱۰ است که دارای دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی است.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *