گوگل اسیستنت دستیار ایمنی نیست

از آن جایی که این سرویس توانایی انجام فعالیت های گوناگون را دارد، نگرانی هایی را در زمینه حفظ حریم خصوصی افراد به وجود آورده است. اخیرا گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد به چه صورتی کارفرمایان می توانند اطلاعات حساس کاربران شامل نام‌ ها، آدرس ‌ها و جزئیات مربوط به زندگی شخصی آن ها را از طریق برداشت رونوشت از کلیپ ‌های صوتی جمع ‌آوری شده توسط گوگل اسیستنت را بدست آورند.

خبرگزاری عمومی VRT NWS با ارائه گزارشی به صورت جزئی به این موضوع پرداخته و بیان کرده است که استفاده کردن از این دستیار صوتی آن چنان که باور داریم خصوصی نیست. اما علاوه بر این موضوع، گزارشی نیز توسط بلومبرگ منتشر شده که نشان می دهد دستیار صوتی الکسا، کلیپ های صوتری ضبط شده از طریق اسپیکر های هوشمند آمازون را جمع آوری کرده و طبث یک دستور به پیمان کاری تخصصی در زمینه هوش مصنوعی ارسال می کند. جالب است بدانید که دستیارهای صوتی مختلف تنها زمانی که کلمه آغاز بکار خود را بشنوند می توانند که عملیات ضبط را آغاز کنند، اما گزارش های جدید خلاف این ادعا را مطرح کرده و اعتقاد دارند که این دستگاه ها در اکثر موارد به صورت اشباع شروع به ضبط و انتقال دستورات به کارفرمایان می کنند.

VRT NWS در گزارش خود بر روی کاربران بلژیکی و هلندی تمرکز داشته و اعلام کرده است که از حدود هزار کلیپ صوتی بررسی شده حدود ۱۵۳ عدد به صورت تصادفی ضبط شده بوند. البته این نشریه با کارفرمایی مصاحبه کرده و با تکبه بر آن می گوید که دستیار صوتی گوگل هر هفته هزار کلیپ صوتی را رونوشت کرده و برای او ارسال می کند. این فرد پس از وقوع یک اتفاقی اینگونه بیان می کند که تصویر از این کلیپ ها فقط صدای واقعی نیست، بلکه اعتقاد دارد که این صدای مردمی واقعی بوده است که برای او ارسال شده است.

به هر حال باید مشخص شود پاسخ گوگل چیست.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *