پردازنده های ۵ نانومتری در راه هستند

تعداد بالایی از پیش بینی ها خبر از آن می دانند که در ادامه سال جاری میلادی تقاضا های موجود برای خریداری تراشه های تازه کاهش پیدا خواهد کرد. این کارشناسان در کنار بیان این موضوع دلایلی را نیز مطرح کرده اند که تا حدی منطقی به نظر می آید. اما گسترش روز افزون نسل پنجم ارتباطات مخابراتی این پیش بینی را در برخی از قسمت ها با چالش روبرو کرده است. از این رو شرکت تایوانی TSMC که دست بلندبالایی در تولید تراشه های مختلف دارد، اعلام کرده است که در راستای افزایش تقاضای کاربران مبنی بر تولید گوشی های هوشمند سازگار با ۵G، تلاش های خود را برای ساخت تراشه های قدرتمند و پیشرفته را بیش از پیش کرده و این شرکت این موضوع را در کنفرانس مربوط به گزارش مالی خود به خبرنگاران و فعالان بازار اعلام کرده و نوید این را داده است که به زودی شاهد رونمایی کردن از تراشه های ۵ نانومتری این کمپانی خواهند بود.

شرکت TSMC در جربان برگزاری کنفرانس مالی خود به این موضوع اشاره کرده است که شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند از نیمه اول سال ۲۰۲۰ می توانند که سفارش های خود را برای خریداری کردن تراشه های ۵ نانومتری به ثبت برسانند. در همین راستا به دنبال تامین تراشه موردنیاز این دستگاه ها، کاربران می توانند که از سال بعدی میلادی به گوشی هایی دسترسی پیدا کنند که تراشه های ۵ نانومتری برای پردازش اطلاعات خود استفاده می کند. گفتنی است که استفاده کردن از این پردازنده ها باعث می شود که فضای فیزیکی کمتری اشغال شده و در نتیجه در کنار قدرت بیش تر، مصرف انرژی کمتری را نیز شاهد باشیم.

بنابر آنچه که کارشناسان این حوزه اعلام کرده اند، گوشی های هوشمند، گجت های پوشیدنی، عینک های واقعیت افزوده و همچنین هدفون های بی سیم از دستگاه هایی است که می توان از تراشه های ۵ نانومتری استفاده کرد، همچنین با بهره گیری از نسل جدید تراشه ها، گوشی های هوشمند قدرت بیشتری را داشته و به صورت همزمان از مصرف کمتر انرژی نیز برخوردار هستند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *