هدست واقعیت مجازی کمپانی Samsung

هدست واقعیت مجازی

ورژن نوین هدست های واقعیت مجازی کمپانی Samsung که جهت پلتفرم «واقعیت مجازی تلفیقی ویندوز» تولید شده است در حال حاضر با بهای ۴۹۹دلار در آمریکا به فروش می‌ رسد. این دستاورد مدل پیشرفته ی هدست اودیسه است.

هدست

قابلیت ها

اودیسه پلاس به لطف ۲ پنل امولد ۳.۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۱۴۴۰ برای هر چشم، حاوی تراکم پیکسلی ۱۲۳۳ بر هر اینچ است و با فناوری نوینی که سامسونگ آن را Anti-Screen Door Effect Display می‌نامد ارائه شده است. این شرکت همچنان درباره ی این قابلیت توضیح مفصلی نداده است ولی گفته می‌ شود این فناوری به حذف خطوط میان پیکسل‌ ها که به آن Screen Door Effect گفته می‌شود کمک می‌ کند. به غیر از این وزن این هدست هم به ۶۰۰گرم رسیده است. قاب چشمی دستگاه هم به منظور بهره بردن راحت تر و انتقال تجربه طبیعی‌ تر به ۱۴۶ میلی‌متر افزونی یافته است، همه ی بخش های قابل تنظیم هدست هم به آسانی بیشتری قابل بهره بردن هستند. نکته اصلی این است که قاب چشمی دستگاه با موادی تولید شده که از بخار کردن پنل‌ ها پیشگیری می‌کند و به راحتی قابل جداسازی است تا کاربران به آسانی قادر باشند آن را تمیز کنند.

دیگر قابلیت ها

گذشته از این‌ ها، اودیسه پلاس بر عکس مدل قبلی خود دیگر فقط منحصر به برنامه‌ های واقعیت ترکیبی مایکروسافت نیست و توانایی پشتیبانی از پلتفرم‌ های واقعیت مجازی سرویس استیم را هم دارا می باشد. از کنترل‌ های این دستگاه هم می‌ توان مثل چراغ‌ قوه بهره برد که چه بسا نه جهت روشن کردن محیط های تاریک، کاربران با این کنترل نوین قادرند بدون برداشتن هدست، دنیای واقعی پیرامون خود را ببینند. تا به این جا برای کشورهایی به جزء آمریکا، بها و تاریخ ارائه ی دقیقی اعلام نشده است ولی Samsung می‌ گوید این هدست در ادامه نخست در کره، چین، هنگ کنگ و برزیل ارائه خواهد شد. این هدست هم اکنون فقط از طریق وبسایت Samsung یا فروشگاه آنلاین مایکروسافت در دسترس است.

همان گونه که گفتیم به غیر از وضوح تصویر بسیار بیشتر و خصوصیت Anti-SDE، تمایزهای بسیاری بین اودیسه پلاس و مدل قبلی خود یعنی اودیسه وجود ندارد. رفرش‌ ریت یا نرخ تازه‌ سازی هر ۲دستگاه میان ۶۰ تا ۹۰ هرتز است و هر ۲ میدان دید ۱۱۰ درجه‌ ای دارند. میکروفون دوگانه اودیسه در این نوع هم استفاده شده است به غیر  از پورت های HDMI ۲.۰ ،USB 3.0 و همینطور بلوتوث که جهت برقراری ارتباط بهره برده می‌ شود هم به کار گرفته شده است. هدفون‌ های این مدل‌ هم به مثل قبل ساخت AKG هستند. این هدفون‌ ها توانایی پشتیبانی از فضای ۳۶۰درجه‌ ای از صدا را دارا هستند.
تمرکز اصلی این مدل همچنان به توانایی ۶درجه آزادی (Six Degrees Of Freedom) آن که با بهره بردن از تعدادی سنسور گوناگون عملی شده، معطوف است. این توانایی موجب می گردد حرکت های کاربر در واقعیت مجازی با حرکت های سر هماهنگ شود. کنترل‌ های دستگاه هم با استفاده از دقت بالای توانایی ۶ درجه آزادی در شناسایی حرکت های کاربر، اندازه‌ های دقیقی از فاصله ها، زوایه ها و دیگر جنبه‌ های واقعیت مجازی عرضه خواهند کرد.

مزیت این مدل نسبت به مدل پیشین خود

با مدنظر گرفتن همه ی این موارد، تغییرهای کم و خصوصیت های نرم‌افزاری نوین اودیسه پلاس لزوما به این معنا نیست که این هدست برتری ویژهای به مدل پیشین خود ندارد. هدف اصلی در تولید این دستاورد، آسایش کاربر و همینطور حذف عوامل آزار دهنده‌ هدست‌ های واقعیت مجازی بوده است که از همان لحظه ی ورود این دستاوردها به بازار، معضلات و ناراحتی‌ های فیزیکی را برای کاربران به وجود می آورد. با وجود پنل‌ های نوین و پیشرفته بایستی ناظر کم شدن قابل ملاحظه تعداد اشخاصی که با بهره بردن از هدست دستخوش سرگیجه یا تهوع می‌شوند باشیم. با این عمل، هدست نوین قادر است در عین حال که تجربه جذاب‌ تری از واقعیت مجازی عرضه می کند معضلات فیزیکی کمتری برای کاربران به وجود آورد. وزن اندک، کیفیت صدای بهتر و همینطور خاصیت ۶ درجه آزادی قادر است کمک بسیاری به این امر کنند زیرا که به کاربر کمک می‌ کنند تجربه طبیعی‌ تری در واقعیت مجازی خود داشته باشد. به عبارت دیگر، Samsung در این مدل با حفظ نقاط قوت اودیسه، تلاش کرده عواقب زیان‌ آور بهره بردن از این فناوری را هم بهبود ببخشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *