انتشار مرورگر اج برای لینوکس

اج، مرورگر جدید شرکت مایکروسافت می باشد که در هنگام عرضه ویندوز ۱۰ به کاربران معرفی شد. این مرورگر که نسبت به اینترنت اکسپلورر دارای قابلیت های بسیار بیشتری بوده و از سرعت بارگزاری بسیار مناسبی نیز برخوردار بود، خیلی زود توانست که توجهات را به خودش جلب کند. حال به نظر می رسد که این مرورگر به زودی برای سیستم عامل لینوکس نیز عرضه خواهد شد. این موضوع از انجایی مطرح گردید که تیم توسعه دهنده این نرم افزار در یک برنامه‌ پرسش و پاسخ سایت ردیت از امکان معرفی مایکروسافت اج برای لینوکس خبر دادند.

اخیرا تیم توسعه دهنده ماسکروسافت اج در یک پست از وب سایت ردیت که به پرسش و پاسخ بین کاربران می پردازند، اطلاعات خوبی از آینده این مرورگر منتشر کردند که به نظر می رسد در آینده نه چندان روانه بازار خواهند شد. اما مهمترین بخش از این گفتگو میان کاربران و توسعه دهنده را می توان این قسمت دانست که تیم توسعه اج بیان کردند که درهای این شرکت برای توسعه‌ی مرورگر مایکروسافت اج برای لینوکس باز است. این تیم در ادامه افزودند که هم اکنون هیچ محدودتی در این زمینه برای توسعه و ارائه اج در لینوکس وجود ندارد، اما به نظر می رسد که آن ها به صورت کامل برای ارائه این نسخه آماده نیستند.

این تیم توسعه دهنده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه دادند که ما به لحاظ فنی مشکلی برای ساخت نسخه‌ لینوکس اج نداریم و این کاری است که خودمان هم قطعا دوست داریم انجام دهیم، ولی همچنان برای مشتری‌ پسند شدن این مرورگر به مقداری کار لازم است تا چیزی بسازیم که به آن افتخار کنیم؛ کارهایی باید در زمینه نصب، بروزرسانی، رفع باگ‌ ها و غیره انجام بپزیرد. بنابراین، ما هنوز برای منتشر کردن آن آماده نیستیم.

شایان به ذکر می باشد که بنابر اعلام های رسمی، این تیم هم اکنون سخت مشغول کار بر روی ارائه نسخه هایی از اج برای نسخه های دیگر ویندوز و سیستم عامل مک می باشند و به نظر می رسد که لینوکس در مرحله بعدی این موضوع قرار دارد. اهالی ردموند این خبر را نیز اعلام کرده اند که برنامه ریزی هایی انجام شده است که ویژگی حفاظت از اطلاعات کاربران در برابر درگیری ها نیز به این مرورگر افزوده شود. این تصمیم در راستای کنترل و شفافیت حریم خصوصی کاربران در سطح وب گرفته شده و طبق آنچه این تیم بیان داشته، امکان کنترل آن در سه سطح مختلف وجود خواهد داشت و پیش‌ فرض آن، حالت تعادلی است.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *