کاهش فروش اسمارتفون در انتظار هوآوی

وزارت بازرگانی آمریکا یک ماه پیش شرکت هواوی را به دلیل تهدیدی برای امنیت آمریکا به لیست تحریم های خود افزود و باعث شد تا یک سری مشکلات اقتصادی برای این شرکت بوجود بیاید. ولی چندی بعد  رن ژنگفی اعلام کرد که تحریم های آمریکا فقط تا حدی رشد و توسعه شرکت را مانع شده است.

بر اثر تحریم ها، فروش گوشی آنر ۲۰ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و فروش چندان خوبی نخواهد داشت. قرار بود که این گوشی از اواخر ۳۱ خرداد، کاربران بریتانیایی و فرانسوی بتوانند از این گوشی استفاده کنند ولی درصورتی که فروش قابل توجهی نداشته باشد از بازار خارج خواهد گردید.

البته شرکت برای جبران فروش خود یک سری پیش بینی هایی را انجام داده است. فروش گوشی در بازار داخلی چین یکی از برنامه هاست. براساس گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، برند هواوی در بین ۵ برند گوشی جهان، رشد خوبی داشته و بیشترین سهم به این بازار تعلق دارد. فروش ۳۴ درصدی در سال ۲۰۱۸ به شرکت هواوی تعلق داشت. دو برند اویو و ویوو رقبای شرکت هواوی هستند و کاربران کشورهای مختلف از این گوشی ها استفاده می کنند.

هوای از طریق کانال های مختلف گوشی های تولیدی خود را عرضه خواهد کرد و این قضیه هزینه های بازاریابی شرکت را افزایش داده است. البته برخی مدیران هواوی معتقدند هدفی را انتخاب کرده اند که تا حدی غیر قابل دسترس است.

بر اثر تحریم شرکت هواوی برخی تولید کنندگان آمریکایی تراشه مانند اینتل و کوالکام فروش کمتری را تجربه کردند. نمایندگان این شرکت ها با وزارت بازرگانی آمریکا طی جلساتی خواستار برچیده شدن تحریم ها بودند. این نمایندگان اعلام کرده اند که تراشه های گوشی های هوشمند نمی توانند برای مقاصد جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند و شرکت هواوی می تواند به این تراشه ها دسترسی داشته باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *