پتنت جدید هوآوی برای دوربین تلفن هوشمند آن

استفاده کردن از پنل های صفحه نمایش OLED در گوشی های هوشمند با گذشت زمان راه های جدیدی از پیشرفت تکنولوژی را باز کرده اند. این پنل ها در سال های اخیر توانسته اند که سنسور تشخیص اثرانگشت را در زیر خود جا دهند. این موضوع به قدری جذاب بوده است که شرکت های مختلف، به صورت گسنرده ای اقدام به استفاده کردن از آن گرفته اند. اما اکنون برخی از این شرکت از تصمیم خود برای جای دادن دوربین سلفی در زیر نمایشگر سخن می گویند. اخیرا هواوی نیز پتنتی را برای استفاده از فضای روی دوربین سلفی زیر صفحه‌ نمایش به ثبت رسانده است که از ایده های مختلف برخوردار می باشد.

گفتنی است که شرکت چینی اوپو در کنگره جهانی موبایل شانگهای، فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را در مقابل دیدگان عموم قرار داد. به دنبال این موضوع شیائومی و ویوو نیز اعلام کرده اند که موفق به طراحی نمونه ای اولیه از این طراحی شده اند. سرانجام بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند چین نیز به نوعی اعلام کرد که تصمیم دارد از این فناوری در محصولات خود استفاده کند. این شرکت اخیرا پتنتی را برای رابط کاربری دوربین زیر صفحه نماش به ثبت رسانده است که دارای چندین راه کار گوناگون برای استفاده کردن از این فضا است.

یکی از تصاویر ارائه شده برای ثبت شدن این پتنت نشان می دهد که هواوی تصمیم دارد که از این فضا برای نمایش زمان مکالمه استفاده کند. اما تصویر دیگر منتشر شده، می گوید که در این بخش حالت دوربین نمایش داده خواهد شد. از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که پس از اتمام تماس و خارج شدن از اپلیکیشن، اطلاعاتی شامل آیتم های مختلف در این قسمت به کاربر نشان داده شود. نکته جالب که در این تصاویر دیده می شود، نمایش دادن مکان در نظر گرفته شده برای دوربین سلفی دستگاه است. به این ترتیب بنابر این پتنت، گوشی هوشمند در نظر گرفته توسط این شرکت از یک دوربین سلفی در بخش بالا و چپ پنل استفاده کند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *