مزدا اولین اتومبیل الکتریکی را بزودی معرفی می کند

شرکت مزدا، اولین ماشین برقی خود را در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد. خودروهای هیبریدی اولین نمونه خودروهایی هستند که کارخانه مزدا تولید خواهد کرد. تولید خودروهای برقی هدف بعدی کارخانه مزداست. برای اولین بار است که مزدا نسبت به این حوزه علاقمندی خود را نشان می دهد. آقای آکیرا ماروموتو، مدیر عامل کارخانه مزدا که با روزنامه Automotive News Europe مصاحبه می کرد، اعلام کرد که کارخانه مزدا، اولین خودروی برقی خود را طی سال آینده روانه بازار خواهد کرد.

کارخانه مزدا این بار دست به کار شده و خود خودروی برقی را طراحی و تولید کرده است و از هیچ شرکت خارجی و داخلی، کمکی درخواست نکرده است. طراحی و تولید خودروهای هیبریدی طی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حرکت ابتکاری این شرکت خواهد بود. البته کارخانه مزدا تا به حال نسبت به این حوزه، ابراز علاقه نکرده بود، قوانین اروپا و دنبال کردن اهداف کنفرانس پاریس موجب شد که این کارخانه در این حوزه وارد شود و خودروی تمام برقی خود را تولید کند.

قرار است که کارخانه مزدا میزان آلایندگیCO2  در حد قابل توجهی کاهش دهد و اگر در این کار شکست بخورد، از گردونه رقابت کنار زده خواهد شد و باید در ازای فروش هر خودرو، جریمه پرداخت کند.

مزدا ۳ با یک موتور Skyactiv-X جدیدترین محصول این شرکت است. البته قدرت آلایندگی این موتور نسبت به موتورهای هیبریدی بالاست ولی در مقایسه با موتورهای بنزینی، وضعیت بهتری دارد. این موتور افسانه ای می تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت حرکتی تولید کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *