اندروید کیو با قابلیت های بهتر

بنابر گزارش های منتشر شده از رسانه های مختلف گویا اندروید جدید به قابلیتی با نام Screen Attention مجهز گردیده کرده است که کمک می کند گوشی هوشمند شما مصرف بهینه تری داشته باشد. به این ترتیب که فناوری معرفی شده با استفاده از دوربین سلفی دستگاه این موضوع را تشخیص خواهد داد که آیا کاربر در حال حاظر به گوشی نگاه می کند یا خیر، درصورتی که شما در حال نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاه باشید، صفحه نمایش گوشی برای شما در دسترس خواهد بود اما در غیر این صورت این قابلیت جدید براساس تنظیمات قبلی و به صورت خودکار صفحه نمایش را خاموش می کند تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

جالب است بدانید که گوگل در نسخه سوم از بتای اندروید Q، یک ویژگی با نام Adaptive Sleep را نیز عرضه کرده است، اما هنوز جزئیاتی از ویژگی ها و کارکرد این قابلیت ارائه نشده است. اما نکته مسلم است که Screen Attention و Adaptive Sleep دارای کاربردی متفاوتی از یکدیگر هستند. با این حال این ویژگی ارائه شده در اندروید چندان هم ناب و جدید نمی باشد! چراکه در گذشته نیز شرکت های سامسونگ و موتورولا نیز در رابط های کاربری مخصوص خودشان ویژگی همسانی با نام های Smart Stay و Attentive Display را معرفی کرده بوند. با این حال کاربران برای استفاده کردن از قابلیت معرفی شده می توانند به بخش تنظیمات نمایشگر رفته و از قسمت مخصوص آن تنظیمات موردنظر خود را اعمال کنند.

به این ترتیب با اضافه شدن ویژگی معرفی شده به اندروید جدید، می توان انتظار داشت که به سرعت گوشی های دیگر نیز بتوانند به این قابلیت مجهز شوند، چرا که استفده کردن از آن به هیچ سخت افزار جدیدی نیاز ندارد. ظاهرا گوگل با ارائه Screen Attention به گوشی هوشمند پیکسل ۴ روند استفاده کردن از روش جدید بهنه سازی را در گوشی های هوشمند آغاز کرده است. پیش بینی می شود که این روش به سرعت در میان کاربران نفوذ کرده و باعث کاهش مصرف انرژی باتری و همچنین جلوگیری کردن از لمس های متعدد کاربران به منظور روشن نگه داشتن صفحه نمایش نیز شود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *