فایرفاکس از پاییز پولی می شود

موزیلا فایرفاکس یکی از مرورگرهای مطرح در میان کاربران دنیای وب بوده و با داشتن سرعت بارگزاری بالا و امکانات مخصوص کاربران عادی و حرفه ای تا امروز توانسته است که درصد قابل توجهی از بازار را بدست آورد. این مرورگر در سیستم عامل و پلتفرم های مختلف قابل به صورت رایگان می باشد. حال گزارش های منتشر شده در طی ساعات گذشته حکایت از آن دارد که شرکت موزیلا قصد ارائه یک نسخه پولی از این مرورگر را دارد که گویا در پاییز سال جاری به کاربران عرضه خواهد شد. این خبر توسط مدیرعامل شرکت در طی مصاحبه ای که با خبرگزاری آلمانی T3N اعلام شده و آقای کریس بیرد بیان داشته است که این نسخه ویژه دارای قابلیت های مخصوصی همچون وی پی ان داخلی و فضای ابری اختصاصی بوده و به احتمال زیاد تا ماه اکتبر روانه بازار می شود.

البته ارائه وی پی ان توسط فایرفاکس برای اولین بار اتفاق نیافته و تا امروز نیز این شرکت برای داشتن چنین قابلیتی اقدام به همکاری کردن با پروتون وی پی ان می کرده است، همین موضوع نیز سبب آن می شد که کاربران ملزم به پرداخت حق اشتراک ۱۰ دلار شوند. گفتنی است که خبرهای جدید از تصمیم این شرکت برای ارائه وی پی ان رایگان به کاربران سخن می گویند، که گویا این اتفاق تا میزان مشخصی از پهنای باند رخ داده و کاربران از آن به بعد می توانند برای استفاده بیشتر حق اشتراک را پرداخت کنند.

آقای بیرد همچنین در ادامه مصاحبه خود به صورت صریح اعلام کرد که هیچ یک از ویژگی های موجو در نسخه رایگان از مرورگر شرکت تحت مدیریتش در نسخه پولی ارائه نشده و این دو مرورگر به صورت کاملا جدا از هم در حال توسعه می باشند. بیرد با عبور از این موضوع بیان داست که ما یک سرویس حق اشتراک و امکاناتی در سطح پریمیوم ارائه می ‌کنیم که نخستین آن‌ها پاییز امسال رونمایی می ‌شود. برای این کار ماه اکتبر را در نظر گرفته ا‌یم.

اگرچه تا به این لحظه موزیلا اطلاعات تکمیلی را درباره این موضوع در اختیار رسانه ها قرار نداده و از طرفی نیز به طبع نمی توان درمورد قیمت خدمات ارائه شده توسط این مرورگر سخنی بیان کرد، ولی در دنیای که کاربران روزانه از تهدیدهای انجام شده توسط هکرها درحال آسیب هستند، این پیشنهاد وسوسه کننده از سمت مرورگری نام آشنا و محبوب بسیار می تواند موردتوجه قرار گیرد. پیش بینی می شود که در روزهای آینده و با نزدیک شدن به ماه اکتیر شاهد ارائه اطلاعات بیشتری درمورد این پروژه باشیم.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *