عرضه میت ایکس هواوی با تاخیر مواجه شد

هواوی میت ایکس اولین تلاش این کمپانی چینی به منظور ارائه گوشی های هوشمند تاشدنی می باشد که به نظر می رسد با تاخیر به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت در مصاحبه ای که با CNBC و وال استریت ژورنال انجام داده است، ادعا کرده است که هم اکنون مشغول انجام تست های لازم است که مطمئن شود این گوشی هوشمند آماده عرضه رسمی به بازارهای مختلف است. پر واضح است که این تصمیم جدید شرکت در پی تجربه ناموفق عرضه گلکسی فولد توسط مسئولان هواوی گرفته شده و گفته اند که ترجیح می دهند محتاطانه عمل کرده تا این چنین مشکلی دامنگیر آن ها نشود.

همانطور که می دانید هواوی از میت ایکس که اولین گوشی هوشمند تاشدنی این شرکت محسوب می شود در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ پرده برداری کرد که توانست در آن زمان تحسین کارشناسان و فعالان بازار گوشی های هوشمند را برانگیزد. میت ایکس دارای یک پنل ۸ اینچی از نوع OLED می باشد که از میانه به دو قسمت تقسیم شده است. هواوی برای این محصول از یک پرداشته کایرین ۹۸۰ تولید شده توسط خودش در کنار ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است تا نوید یک گوشی قدرتمند را به علاقه مندان بدهد. همچنین وجود سه دوربین و پشتیبانی کردن از نسل پنجم ارتباطات ۵G به جذابیت های آن افزوده است.

اما فارق از احتیاط هواوی برای جلوگیری کردن از تکرار مشکلات به وجود برای گلکسی فولد، یک موضوع مهم دیگر نیز گریبان گیر این گوشی هوشمند جذاب شده است. به تازگی گوگل به منظور رعایت کردن قوانین کشوری ایالات متحده، هواوی را در لیست تحریم خود قرار داده و مجوزهای اندرویدی این شرکت را به حالت تعلیق دراورده است، به این ترتیب این مسئله پیش می آید که اگر هواوی در ماه سپتامبر تصمیم به ارائه این محسوب به بازار سازد، از چه سیستم عاملی در آن استفاده خواهد کرد. دراین رابطه رسانه CNBC ادعا کرده است که قطعا این گوشی‌ همراه‌ با اندروید عرضه خواهد شد، چرا که آن‌ها پیش از آنکه در لیست سیاه قرار بگیرند تولید شده ‌اند. در نقطعه مقابل وال استریت ژورنال بر این عقیده استوار است که هیچ چیزی معلوم نبوده و این موضوع در دست بررسی می باشد.

در این رابطه یک نظر دیگر وجود که به نظر می رسد احتمال وقوع بالایی نداشته باشد، هواوی اعلام کرده است که به زودی از سیستم عامل اختصاصی خود با نام آرک رونمایی پرده برداری خواهد کرد، این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت عرضه میت ایکس را با آرک همزمان کند که یکی از سخنگویان هواوی به CNBC گفته است این شرکت علاقه مند به همکاری با گوگل دارد، ولی در صورتی که اجباری به عدم استفاده از اندروید وجود داشته باشد، شرکت چینی این آمادگی را دارد که میت ایکس را به آرک مجهز کند.

شایان ذکر است قیمت این گوشی هوشمند منعطف به ۲۶۰۰ دلار می رسد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *