دوربین پیروسکوپی در تلفن های هوشمند آینده شیائومی

چندی از شرکت ها همچون هوآوی اخیرا در پرچمداران جدید از یک لنز پریسکوپی استفاده کرده اند که باعث می شود در حالت زوم ۱۰ برابری نتایج بسیار خوبی دریافت شود. هواوی P30 Pro و اوپو Reno 10X Zoom، دارای دوربین قدرتمندی می باشند که امکان زوم ۱۰ برابری را برای کاربران فراهم می کنند. بررسی ها نشان می دهد که استفاده کردن از یک لنز پریسکوپی سبب می شود که چنین اتفاقی با کیفیت خوب انجام گیرد. حال به نظر می رسد که شرکت سوم چینی، شیائومی خواهد بود که به دنبال استفاده کردن از چنین فناوری در پرچمدار جدید خود بوده و حتی حق اختراع دوربین پریسکوپی خود را نیز به ثبت رسانده است.

پتنت جدید شیائومی برای نخستین بار در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ و با شماره سریال CN201822150093.2 به ثبت رسیده است. اما پس از گذشت چندین ماه و در ۲ جولای ۲۰۱۹ این موضوع رسانه‌ای شده و مشخص است که شیائومی هم به دنبال چنین فناوری می باشد. البته جدای از این پتنت، پیش بینی کردن این اتفاق چندان هم دور از ذهن نبود، چرا که سابقه نشان می دهد شیائومی همواره شرکت های رقیب وطنی را رصد کرده و دنباله روی آن ها بوده است.

با نگاه کردن به اطلاعات و تصاویر منتشر شده به همراه این پتنت، متوجه می شویم که شیائومی از یک لنز کمکی در کنار سنسور اصلی دوربین استفاده کرده، البته این موضوع به نوعی اتفاق خواهد افتاد که شاهد هیچ گونه تغییر ضخامت نباشیم. گفتنی است که این نوع طراحی می تواند تاثیرات مثبت زیادی در این محصول داشته باشد. تا به این لحظه این شرکت چینی هنوز اطلاعات بسیاری در این باره منتشر نکرده است، همچنین هنوز معلوم نیست که شیائومی تصمیم دارد که از این فناوری بر روی کدام یک از گوشی های خود استفاده کند، ولی با توجه به هزینه های زیاد استفاده از لنز پریسکوپی، به نظر می رسد که پرچمدارد جدید این شرکت، گزینه معقولی برای این اتفاق باشد

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *