اپل و ثبت پتنت عجیب ساعت هوشمند

دوربین ساعت های هوشمند همواره یکی از بدقلق ترین قسمت های این گجت پوشیدنی می باشد که محدودیت های زیادی را برای کاربران ایجاد می کند. تا به امروز شرکت های مختلف تلاش های زیادی را انجام داده اند که بتوانند دوربین را بر روی بند دستگاه جاسازی کنند، ولی موقعیت ثابت دوربین باعث می شود که کاربر برای این تواند عکس بگیرد یا فیلمبرداری کند، مجبور است که مچ خود را حرکت دهد.به طبع برقراری تماس های تصویری در این حال نیز کار بسیار سختی به نظر می رسد. اما به نظر می رسد که اپل در فکر این مشکل بوده و اخیرا پتنتی را ثبت کرده است که وجود دوربین تنظیم‌ شدنی روی بند ساعت‌ های هوشمند را امکان ‌پذیر می ‌کند.

مهندسین و طراحان شرکت اپل اخیرا پروسه تولید اسمارت واچ های جدید با طراحی نو در قسمت دوربین را آغاز کرده اند و به دنبال این موضوع پنتی را به ثبت رسانده اند که نشان می دهد دوربین دستگاه با قرار گرفتن بر روی یک بند به راحتی می تواند که موقعیت خود را تغییر داده و در زوایای مختلف به کاربر سرویس دهد. ین بند شبیه یکی از بندهای حلقه ‌‌ای اپل می باشد. البته با این تفاوت که دارای قسمتی کشیدنی بوده که در انتهای آن دوربین حضور دارد. به این ترتیب کاربر برای استفاده کردن از دوربین ساعت هوشمند لازم نیست که مچ خود را حرکت دهد. تنها کافی است که بند را گفته و به میزان نیاز به سمت بیرون کشیده و با توجه به منعطف بودن آن به سمت جلو و عقب نیز خم کند.

علاوه بر راحت تر کردن کار استفاده از دوربین، این بند مزیت های دیگری نیز داشته و به نظر می رسد که اپل به کمک می تواند که سیستم دوربین دوطرفه را نیز در ساعت های هوشمند خود پیاده سازی کند. حتی این احتمال وجود کرد که بتوان امکان عکاسی ۳۶۰ درجه را هم فراهم کرد. اینگونه که در تصاویر ارائه شده در این پتنت نشان داده شده است، کاربر برای استفاده از دوربین می تواند بند را فشار دهد، یا اینکه از دکمه تعبیه شده بر روی آن استفاده کند، البته که لمس کردن صفحه نمایش نیز در دسترس خواهد بود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *