ال جی و کاهش درآمد در بخش سود عملیاتی

با رسیدن تابستان کم کم زمان آن رسیده است که شرکت های مختلف، صورت های مالی مربوط به سه ماهه دوم کاری خود را منتشر کرده و سهامداران را از وضع موجود آگاه سازند. ال جی یکی از شرکت های بزرگ کره جنوبی می باشد که کارشناسان معتقدند به دلیل کاهش فروش گوشی های هوشمند و تلویزیون های OLED با کاهش سود عملیاتی در گزارش های مربوط به بهار ۲۰۱۹ روبرو خواهد شد. به نظر می رسد که این کاهش سود قابل توجه بوده و حدود ۱۶۹ میلیون دلار برابر ۲۰۰ میلیون وون باشد.

البته این میزان کاهش سود توسط ال جی الکترونیکز نیز پیش بینی شده است، به دنبال این موضوع این شرکت اعلام کرده است که با توجه به آمارهای گرفته شده به نظر می رسد که درآمد ۱۳ میلیارد دلاری یا ۱۵.۶ میلیون تریلیونی شرکت با افزیش ۴.۱ درصدی روبرو شود. اما برخلاف این موضوع، سود عملیاتی ال جی که ۵۵۰ میلیون دلار برابر ۶۵۲.۲ میلیارد وون می باشد، کاهشی ۱۵.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد. تقریبا همگی معتقند که کاهش شدید فروش گوشی های هوشمند در کنار افت فروش تلویزیون های OLED عمده دلیل این افت سود قابل توجه است.

کیم دونگ وون، تحلیلگر KB Securities اعتقاد دارد که در کنار تغییر سیاست های کاری ال جی، افزایش مانور سامسونگ در این باره بسیار مهم بوده است. چرا که این شرکت اخیرا حضور پررنگی در تولید و توسعه تلویزیون های OLED داشته است، البته کما فی السابق این شرکت بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند نیز بوده و هر روزه با ارائه مدل های جدید و جذاب بر سهم خود از بازار می افزاید. با این حال این تحلیلگر بیان می کند که احتمالا کسب و کار مربوط به لوازم خانگی سود بیشتری را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد. آقای وون، درباره کسب و کار گوشی های هوشمند ال جی، اعتقاد دارد که این بخش به دلیل داشتن هزینه های زیاد بازاریابی، کاهش سود بیشتری را به این کمپانی تحمیل خواهد کرد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *