آیا سامسونگ به دنبال عینک هوشمند واقعیت افزوده است؟

عینک های هوشمند ابزارهایی واقعیت افزوده هستند که نخستین بار ۱۰ سال قبل شرکت گوگل آن را عملی کرده و به عنوان گوگل گلس عرضه داشت. این دستگاه قیمت بالایی داشته و نتوانست به موفقیتی دست یابد. از این رو در فناوری امروز شرکت های بزرگ به دنبال تولید محصولات برجسته هستند و از جمله آنها باید به گوشی هوشمند منعطف اشاره کرد. به صورتی که سامسونگ و هوآوی پیشتر از اولین دیوایس منعطف خود رونمایی کردند.

حال به نظر می رسد گوشی هوشمند تنها مورد خاص شرکت های فناوری نیست و در این بین سامسونگ می خواهد بزودی از عینک هوشمند واقعیت افزوده انعطاف پذیر نیز رونمایی کند. به تازگی کره ای ها پتنت یا همان اختراعی را به ثبت رساندند که نشان می دهد عینک هوشمند منعطفی در کار است که دارای قطعات الکترونیکی در بخش دسته خود بوده و هنگامی که دسته را باز می کنید، عینک فعال می شود.

در قسمت جلو عینک نمایشگرهای کوچکی تعبیه شده که افراد هنگام قرار دادن آن مقابل چشم خود، شاهد محتوا واقعیت افزوده خواهند بود. به نظر می رسد سامسونگ سنسورهای مغناطیسی را برای هوشمند شدن عینک هنگام باز و بسته شدن به کار می گیرد.  مشخص نیست چه زمانی این پتنت عملی می شود و بسیاری از پتنت ها در مدت زمان طولانی یا به نتیجه می رسند یا خیر.

پیش بینی می شود در آینده نزدیک سامسونگ طی رویدادی عینک منحصربفرد خود را معرفی کند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • آیا سامسونگ به دنبال عینک هوشمند واقعیت افزوده است؟