یوتیوب و قابلیت های جدید آن

یوتیوب

یوتیوب چند ماهی است که دست به ایجاد تغییرات زیادی در پلتفرم خود زده است. در بخش FAQ این سایت مطالب تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد یوتیوب قصد دارد حالت تصویر در تصویر را در نسخه وب خود هم فعال کند.

youtube

قابلیت تصویر در تصویر

حالت تصویر در تصویر را احتمالا زیاد استفاده کرده‌اید. در این حالت که روی اپلیکیشن یوتیوب در سیستم عامل‌های iOS و اندروید وجود دارد، هنگام اجرای یک ویدیو شما می‌توانید آن را به صورت یک پنجره کوچک و شناور در صفحه نمایش خود بچرخانید و همزمان با تماشای یک ویدیوی خاص در بین دیگر ویدیو‌ها جستجو کرده و از دیگر بخش‌های یوتیوب هم بازدید کنید.

اخیرا آزمایش‌هایی روی نسخه وب یوتیوب شروع شده و تعداد محدودی از کاربران این سایت تغییرات را مشاهده کرده‌اند. اولین بار سایت ۹to5Google متوجه این تغییر یوتیوب روی نسخه وب شد و در سایت خود در این مورد مطلبی را منتشر کرد. بر اساس گزارش کاربران در مورد نحوه کار این ویژگی‌ روی نسخه وب، زمانی که آن‌ها در حال تماشای یک ویدیو بوده‌اند با کلیک در هر بخش از صفحه مرورگر، یک پنجره کوچک و شناور (درست مثل حالت تصویر در تصویر در سیستم عامل‌های iOS و اندروید) نمایان شده و فیلم اجرا شده ما را در سمت راست و پایین صفحه نشان می‌داد. یک اسکرین‌شات از این ویژگی توسط سایت ۹to5Google منتشر شده است.

کلام آخر

با توجه به این اسکرین‌شات در می‌یابیم که نام ویدیو در حال اجرا در زیر این پنجره شناور نمایش داده می‌شود و همچنین گزینه‌هایی برای پخش ویدیو بعدی و متوقف کردن پخش ویدیو در این حالت وجود دارد. این تغییرات همه بدین معنا هستند که دیگر برای جست و جو در بین ویدیوها لازم نیست در تب‌های جداگانه به دنبال ویدیو مورد نظر خود بگردیم و همزمان با اجرای یک ویدیو می‌توان در بین دیگر ویدیوها هم گشتی زد. نکته دیگری نیز وجود دارد، با توجه به تصویر بالا، این ویژگی برای یک کاربر Red یوتیوب فعال شده و احتمال این نیز وجود دارد که آپدیت جدید یوتیوب فقط برای کاربران Red باشد. اما امیدواریم حالت تصویر در تصویر نسخه وب برای تمامی کاربران یوتیوب قابل استفاده باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *