باز هم سونی همه را شگفت زده کرد

دوربین سایبر شات HX99 سونی

دوربین سایبر شات HX99 سونی یکی از دوربین‌های رده متوسطی است که می‌تواند انتخاب خوبی را برای تازه‌کاران عرصه عکاسی و دوستداران ثبت لحظه‌های خاطره انگیز با دوربین دیجیتال، رقم بزند.

دوربین

فکر می‌کنید وقتی یک تلفن هوشمند مجهز به یک دوربین اساسی و پیشرفته در دستان شماست، دوربین دیجیتال به چه کارتان می‌آید؟ یا اینکه بهتر بگوییم، حالا که گوشی‌‌های هوشمند به دوربین‌های قابل قبولی مزین هستند، یک دوربین دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا همچنان بتواند مشتریان و طرفداران عکاسی را به خود جذب نماید. این رازی است که این بار سونی با معرفی دوربین دیجیتال سایبر شات سونی HX99 فاش کرده است.

قابلیت ها

گفتنی است این دوربین در ماه نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) در آمریکا عرضه خواهد شد و مجهز به امکاناتی است که آن را یک سروگردن بالاتر از دوربین گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. این دوربین دیجیتال مجهز به لنزی با دیافراگمی بین f/3.5 تا ۶.۴ و قابلیت بزرگنمایی ۳۰ برابری خواهد بود. گفتنی است که ویوفایندر در این دوربین از نوع OLED بوده و به یک صفحه نمایش لمسی بین ۴ تا ۵.۲ اینچی نیز آن را همراهی خواهد کرد. این ویژگی‌ها دست در دست هم می‌دهند تا لذت بزرگنمایی استاندارد را توسط یک دوربین دیجیتال تجربه نمایید.

جالب‌تر از همه اینکه براساس ادعای سونی، دوربین سایر شات سونی HX99 در نوع خود به عنوان کوچک‌ترین دوربین نیز شناخته می‌شود. البته این نتیجه در مقایسه با دوربین‌های لنز ثابت مجهز به ویو فایندر و لنزهایی با بزرگنمایی ۷۰۰ میلی‌متری بیان شده است.

علاوه بر مواردی که بیان شد، جالب است بدانید که دوربین سایبر شات HX99 از لنزی با ظرفیت ۱۸.۲ مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و قادر است ویدیوهایی با کیفیت ۴K را بدون نیاز به هیچ ترفندی ضبط نماید. همچنین این دوربین قادر است به خوبی ویژگی اتوفوکوس سریع خود را با تکنولوژی Eye AF ترکیب کند. این در حالی است که اتوفوکوس این دوربین تنها ۰.۰۹ ثانیه طول می‌کشد. ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود که دوربین بتواند تمرکز خوبی بر روی سوژه داشته باشد و تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. گفتنی است دوربین HX99 ویژگی Eye AF خود را نیز از دوربین سری آلفای سونی وام گرفته است.

با همه این ویژگی‌ها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین سایبر شات سونی HX99 در نور اندک عملکرد چندان خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش نخواهد گذاشت، به طوری که این دوربین از ویژگی ISO 6400 نیز پشتیبانی می‌کند. اما با این حال نیز اگر شما سوژه خود را درست و با دقت کافی انتخاب کرده باشید، امکان ذخیره با فرمت RAW نیز برای شما میسر خواهد بود. این فرمت پایبندی خاصی را به هنر عکاسی می‌طلبد. چرا که در این فرمت پیکسل‌های حسگر بدون هیچ تغییری در حافظه ذخیره خواهند شد.

قیمت دوربین سایبر شات HX99

سونی دوربین سایبر شات HX99 را در نوامبر سال جاری یعنی اواسط آبان با قیمت ۴۵۰ دلار در آمریکا عرضه خواهد کرد. ویژگی‌هایی که برای این دوربین مانند لنز ثابت و غیر قابل تعویض آن بیان شد ممکن است چندان ویژگی‌های قابل قبولی برای یک دوربین حرفه‌ای محسوب نشوند، اما از طرفی یک وسیله کاربردی است که می‌تواند در نوع خود باعث جذب مشتریان شود. حداقل امکان چنین دوربینی این است که می‌تواند در یک تعطیلات، بدون آنکه جای زیادی را در بار و بنه شما اشغال کند، همراه خوبی برای مسافرت‌های خانوادگی و ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیز، با کیفیتی بالاتر از دوربین گوشی باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *