ماشین پرنده کمپانی Opener

ماشین پرنده

شرکت‌های مختلفی هستند که قصد ساخت خودروها یا ماشین‌های پرنده را دارند و به نظر می‌رسد که این نوع هواپیمای شخصی قرار است نوعی انقلاب را در صنعت حمل و نقل پدید بیاورد. البته، هنوز چارچوب قانونی مشخصی برای این انقلاب در نظر گرفته نشده، اما به نظر می‌رسد که یکی از شرکت‌ها با پشتیبانی مالی بسیار زیاد قصد دارد تا پیش از اتمام این دهه میلادی محصولات خود را روانه بازار نماید.

خودرو

کمپانی نوپا Opener

براساس گزارش CNBC، آلن آستیس، مشاور فنی شرکت Opener در مصاحبه‌ای با این سایت گفته که Opener، یک شرکت نوپا و جدید است و اولین محصول خود را سال آینده به مرحله فروش می‌رساند. شرکت Opener از سوی لری پیج، یکی از موسسین گوگل پشتیبانی مالی می‌شود. در حالی که مشخص نیست، لری پیج تا چه میزان سرمایه را وارد این شرکت کرده، اما، در سایت Opener آمده که این شرکت یک استارتاپ با پشتوانه مالی مناسب و خوب است و احتمالا تا جای ممکن در آینده، سرمایه‌گذار جدیدی وارد این شرکت نخواهد شد.

قابلیت ها

اولین ماشین پرنده  Opener که BlackFly‌ نام دارد، نوعی وسیله نسبتا استاندارد برای حمل و نقل هوایی شخصی است. این وسیله امکان صعود و فرود عمودی را دارد و به صورت کامل با باتری کار می‌کند که همچون یک ماشین برقی قابل شارژ است. شرکت سازنده همچنین ادعا کرده که این ماشین پرنده، امکان پرواز به صورت خودکار را نیز دارد، اما به نظر نمی‌رسد که این قابلیت هنگام رونمایی از آن آزمایش شود. همچون هواپیماهای دیگر، BlackFly نیز دارای افزونه‌هایی است که از آن جمله می‌توان به حالت پرواز با قدرت حداقل و سیستم چتر نجات اختیاری اشاره کرد.

CNBC گزارش کرده که دومین ماشین پرنده BlackFly برای فروش آماده شده و تمامی فرآیندهای عملیاتی آن به شکل سفت و سختی تحت قوانین هواپیمایی تست شده است. سازمان هواپیمایی بین‌المللی یا FAA، محصول BlackFly را به عنوان یک هواپیمای بسیار سبک در نظر گرفته است. این بدان معناست که خلبان این هواپیما نیازی به داشتن گواهینامه خلبانی ندارد، اما در سایت شرکت Opener ذکر شده که خلبان این هواپیما لازم است که دوره خلبانی خصوصی سازمان هواپیمایی بین‌المللی FAA را گذرانده باشد و همچنین آموزش‌های لازم را از سوی کارشناسان این شرکت ببیند.

البته نباید انتظار داشته باشید که این هواپیما از همان ابتدا در شهرهای شلوغ و پرترافیک به پرواز درآید. این مدل به عنوان یک هواپیمای بسیار سبک، تنها مجاز است که بر فراز محدوده‌های بدون وجود خودرو حرکت کند. همچنین محدوده حرکتی این هواپیما ۴۰ کیلومتر با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که به نظر سرعت چندان بالایی نمی‌آید و سرعتی مشابه با خودروهای روی زمین خواهد داشت.

این وسیله نقلیه هنگامی که روی زمین است، مانند خودروهای معمول کار نمی‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا طراحی این ماشین پرنده چندان قابل اطمینان نباشد. بر اساس اعلام سایت سازنده، هنگامی که این وسیله روی زمین است، دو خودروی دیگر لازم است تا آن را حرکت دهند. خلبانی که قرار است در این ماشین پرنده قرار گیرد، نباید از ۲ متر بلندتر و از ۱۱۴ کیلوگرم سنگین‌تر باشد.

در نهایت اینکه، Opener امیدوار است تا این ماشین پرنده را به عنوان وسیله نقلیه تک نفره به‌صرفه نماید. اما با این قیمت، این ماشین، با ایده بلند پروازانه انقلاب در صنعت حمل و نقل، حالا حالاها فاصله دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، حداقل پنج سال طول می‌کشد که قوانین دولتی و محلی برای این نوع حمل و نقل انطباق یابند.

البته، لری پیج تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشته است. او همچنین به سرمایه‌گذاری در یک شرکت سازنده دیگر نیز اقدام کرده که قرار است اولین محصول تجاری ممکن را طی چند سال آینده ارائه نماید. بر خلاف BlackFly، این شرکت دوم برای نشستن دو نفر جا دارد و بیشتر شبیه به خودروهای معمولی است. البته، قرار است، این خودرو در نیوزلند تست شود که این امر به خاطر محیط قانونی مورد علاقه چنین سازندگانی در آن کشور است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *