کانادا شبکه ۵G را در چهار شهر مونترال، اتاوا، تورنتو و ونکوور فعال کرد

بدون شک این روزها مبحث شبکه ۵G در صنعت فناوری بسیار اهمیت پیدا کرده و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های مخابراتی سعی دارند به عرضه دیوایس‌هایی با پشتیبانی این شبکه عرضه کنند. در سوی دیگر کشورها نیز قصد دارند زیرساخت لازم را فراهم آورده تا بتوانند به پشتیبانی این شبکه بپردازند. با بروزنیوز همراه باشید.

کشور کانادا از جمله مناطقی بوده که قصد پیدا کرده شهروندان خود را تحت پشتیبانی جدیدترین شبکه بی‌سیم یعنی شبکه ۵G قرار دهد. براساس گزارش‌ها دولت کانادا به تازگی این شبکه را در چهار شهر مونترال، اتاوا، تورنتو و ونکوور فعال کرده است.

این یعنی اگر از شهروندان این چهار شهر باشید و از یک گوشی هوشمند با پشتیبانی شبکه ۵G بهره ببرید، باید از سرعت بالا شبکه برخوردار شوید. شرکت‌ مخابراتی Rogers قصد دارد به پوشش این شبکه برای شهروندان بپردازد و اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ منطقه دیگر این فناوری را بدست خواهند آورد.

فعالیت شبکه ۵G در شهرهای مهم کانادا

شبکه 5G

این شبکه از پهنای باند حداقلی ۶۰۰ مگاهرتز و حداکثری ۳.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین از امواج رادیویی LTE نیز این شبکه استفاده می‌کند تا اتصال سریعی را رقم زند. شرکت مخابراتی Rogers اعلام کرده که تا مارس ۲۰۲۱ قصد دارد این شبکه رایگان در دسترس قرار گیرد اما پس از آن ماهانه ۱۵ دلار توسط شهروندان پرداخت شود.

در حال حاضر سه شرکت مخابراتی مطرح Rogers, Bell و Telus در کانادا فعالیت می‌کنند و کارشناسان بیان داشتند این شرکت‌ها به دلیل هزینه بالا خدمات مورد اعتراض شهروندان قرار گرفتند و برای سال جاری نیز باید کاهش ۲۵ درصدی روی خدمات خود اعمال کنند، در غیر این صورت با واکنش منفی رو به رو خواهند شد.

به هر حال دولت کانادا و شرکت‌های مخابراتی این کشور درصدد هستند تا هر چه سریع‌تر موجب گسترش شبکه شوند تا افراد بسیاری از شبکه ۵G بهره ببرند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *