سهم اپل از بازار نوت بوک در سال گذشته میلادی

مک بوک در مقابل رقیبان خود در سال ۲۰۱۷ میلادی

به تازگی گزارش های توسط شرکت فریم ترندفورس (firm TrendForce) منتشر شده است، که در این گزارش های جدید بازار نوت بوک و سهم اپل در این بازار منشتر شده است که در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

بر اساس گزارش های موسسه آماری ترندفورس لپتاپ های اپل که شامل مک بوک (MacBook)، مک بوک ایر (MacBook Air)، مک بوک پرو (MacBook Pro) است توانسته اند با پشت سر گذاشتن شرکت ایسوس (ASUS) که خود یکی از قدیمی های این بازار و البته غول های دنیای فناوری محسوب می شود رتبه چهارم را در میان تمامی برند های سازنده لپتاپ در سال گذشته میلادی تصاحب کند و یک رکورد جدید برای این شرکت بزرگ آمریکایی را ثبت نماید.

با توجه به ادعای شرکت Trend Force اپل اکنون در رتبه چهارم پروفروش ترین شرکت های تولید کننده لپتاپ قرار دارد. این شرکت آمریکایی با افزایش فروش خود در حوزه لپتاپ نسبت به سال گذشته به میزان یک درصد، سهم خودش از بازار را به ۹.۶ درصد برساند که با توجه به روند پیشین این شرکت پیش بینی می شود که در سال جاری به دورقمی شدن درصد خود از بازار بزرگ لپتاپ برسد.

نکته جالب برای شرکت ایسوس است که ۱ درصدی که از دست داده است را شرکت اپل بدست آورده و باعث شده سهم این شرکت به زیر ۱۰ درصد از بازار برسد و در این رده بندی نیز به رتبه پنجم تنزل کند.

به عقیده کارشناسان حرفه در این حوزه یکی از دلایل موفقیت روز افزون اپل بالا بردن کیفیت محصولات و مخصوصا نسخه بروز شده مک بود پر. است که میزان فروش این محصول را به میزان ۱۸ درصد افزایش داده و موفقیت دیگری برای شرکت اپل را ثبت کند.

گزارش آماری شرکت Trend Force
گزارش آماری شرکت Trend Force

با توجه به جدول فوق که آمار کلی برای شرکت های پیشتاز را نمایش می دهد میزان عرضه جهانی برند های مطرح قید شده در این جدول به صورت مجموع ۱۶۴.۷ میلیون دستگاه بوده که نسبت به رقم مشابه در سال گذشته ۲.۱ درصد افزایش تولید وجود داشته است. لپ تاپ های برند های اچ پی (HP)، لنوو (Lenovo) و دل (Dell) همگی از سیستم عامل ویندوز پشتیانی می کنند و موفق شده اند با اختصاص ۲۴، ۲۰ و ۱۵ درصد از فروش کلی جهانی این محصول پر استفاده را در این صنعت رهبری کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • لپ تاپ
  • سهم اپل از بازار نوت بوک در سال گذشته میلادی