با نسخه TRD تویوتا کمری و آوالن بیشتر آشنا شوید

کمپانی Toyota 

با به پایان رسیدن نمایشگاه SEMA همه ی نگاه‌ های صنعت خودروسازی به سوی نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در پایان سال جاری معطوف شده است. در همین راستا Toyota هم با منتشر کردن خبری از آمادگی این شرکت جهت حضور قدرتمند در این نمایشگاه خبر داده است.

تویوتا

خودروهای مسابقه ای Toyota 

اینطور که به نظر می آید این غول خودروساز ژاپنی در حال توسعه ی ماشین های مسابقه‌ ای خود تحت عنوان TRD است. Toyota 86 با سیستم منتقل کردن سرعت دستی، کرولا هاچ‌بک و در آخر ماشین Toyota Supra به زودی ارائه خواهد شد. ولی خبر جالب تری که این سری در تیزری در توییتر این شرکت نشر داده شده است نشان از عرضه ورژن TRD از مدل‌ Toyota Camry و خبر جالب تر از آن هم وجود نسخه TRD برای Toyota Avalon در نمایشگاه آمریکای شمالی (لس‌ آنجلس) بوده است. نیاز به گفتن است که TRD یک واحد جدا در زیر مجموعه کمپانی تویوتا است که کار تیونینگ و ساخت محصولات اسپورت این کمپانی را انجام می‌ دهد، کاملاً متشابه کار AMG در کمپانی مرسدس بنز.

این اعلامیه رسمی انتشار داده شده به وسیله ی Toyota به همراه عکسی است که نشان از حضور دو سدان بزرگ در جوار همدیگر را می‌ دهد. در حالی که این ۲ ماشین در عکس‌ های منتشر شده به وسیله ی این شرکت به صورت کامل معلوم نیستند، ولی این نشانه ها و عکس‌ ها بیشتر از یک اعلان اولیه هستند. در این عکس‌ها شکاف‌ های خشمگینی را در سپر جلو رویت می شود، به غیر از این Splitters و خط قرمز رنگ آن ها زیر سپر جلو خودنمایی می کنند. همین طور، رینگ های آلیاژی مشکی‌ و سیستم ترمز توسعه یافته با Calipers قرمز رنگ هم قابل رویت هستند. به غیر از این با درنظر گرفتن تغییرات خشمگین جلوپنجره این ماشین ها، در صورتی که ما این تغییرات را در ۲ سوی و سپر پشتی این خودروها هم رویت کنیم غافلگیر نخواهیم شد.

با درنظر گرفتن نسخه منتشر شده TRD جهت ماشین های آفرود Toyota همچون Toyota Hilux، امکان ارائه ی این ۲ ماشین با کمی تغییرهای ظاهری و فنی هم وجود دارد، ولی تغییرات در قدرت موتور و پیشرانه این خودروها پیشبینی نمی‌ شود. انتظارات ما از این ماشین ها شامل طراحی چراغ‌ های کشیده و تماماً خشمگین، بالا رفتن قطر میله Anti-roll، ترمزهای توسعه یافته و همینطور تایرهایی تهاجمی است.

در حالی که ما همواره از قدرت موتور بیشتر استقبال خواهیم کرد، خبرها حاکی از وجود پیشرانه قدرتمند ۶سیلندر ۳.۵لیتری با ۳۰۱اسب بخار در Toyota Camry و همین طور ویژگی های تقریباً متشابه با کمری برای خودروی Toyota Avalon در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس است. هر چند که وزن بالای این دو ماشین در عملکرد پیشرانه V6 آن ها کمی اثر خواهد گذاشت.

کلام آخر

در حالی که ما مشتاق دیدن ماشین های TRD نوین تویوتا در نمایشگاه لس‌آنجلس در آخر این ماه میلادی هستیم، خبر ناامیدکننده این است که هاچ‌بک کرولا در این نمایشگاه، این نسخه تیونینگ را دریافت نخواهد کرد و شاید در آینده‌ای نزدیک‌ تر از این نسخه هم رونمایی شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *