قابلیت بی نظیر Apple Watch سری ۴

سری نوین ساعت هوشمند Apple

Apple Watch سری ۴ شامل خصوصیت های گوناگونی در عرصه ی سلامتی است که یکی از این خصوصیات به توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع است. فیلمی که در ادامه مطلب خواهید دید، تستی در این مورد است.

ساعت هوشمند

قابلیت های جدید Apple Watch سری ۴

یکی از خصوصیت های Apple Watch سری ۴ که Apple در رویداد ارائه ی آیفون‌های ۲۰۱۸ از آن نام برده است، توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع بود. این خصوصیت موجب می‌شود که ساعت هوشمند شما قادر باشد سقوط از ارتفاع را تشخیص دهد و درصورت تایید شما با شماره‌ای که برای تماس‌های اضطراری در آن save شده است، سریعاً تماس بگیرد.

در طی این روند کانال یوتیوب Whats Inside سعی کرده تا این توانایی Apple Watch سری ۴ را تست کند و ببیند که عملکرد این ساعت هوشمند براثر سقوط به چه صورت خواهد بود. چه بسا با اهمیت ترین نکته در بهره بردن از این قابلیت این است که کاربران در نخست بایستی این خصوصیت را همان‌گونه که در فیلم هم مشاهده می‌کنید، active نمایند. پس از فعال کردن این ویژگی پیامی مبنی بر این که هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید امکان تشخیص افتادن بیشتر خواهد بود، نشان داده می‌شود.

تست هایی در فضای در بسته پارک ترامپولین انجام شده است. در این تست نشان داده شد که Apple Watch سری ۴ افتادن روی تشک ژیمناستیک را به دلیل ضربه ای که از پایین به آن وارد می‌شود، به حساب نمی‌آورد، چه بسا وقتی سقوط را تشخیص خواهد داد که ضربه بسیاری به ساعت وارد شود.

ولی خبر خوب این است: هنگامی که یکی از اشخاص حاضر در آزمایش به شدت زمین خورد، پیام اوژانسی Apple Watch برروی LCD ساعت مبنی بر این که حال شما خوب است و آیا احتیاج به خدمات اورژانس دارید یا خیر، نشان داده می شود. لذا، نتیجه آزمایشی که براثر سقوط برروی زمین انجام می‌شود، بهتر است. این مسئله نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند توانایی تشخیص افتادن برروی سطوح نرم را هم دارد و فقط پیغام اورژانسی را بر اثر ضربه شدید نشان داده خواهد شد.

در آینده نه چندان دور

به هر حال، بر طبق آنچه که در این آزمایش نشان داده شده است، توانایی تشخیص سقوط Apple Watch سری ۴ عملکرد چندان خیره‌ کننده‌ای از خود به نمایش نمی‌گذارد، زیرا که پس از هر سقوط که چنانچه تشخیص داده شود، از شخصی که بر روی زمین افتاده سوال می‌پرسد. با این وجود فکر می‌کنیم چنین قابلیت هایی می‌توانند آغاز بسیار عالی جهت بهبود چنین ویژگی‌های برجسته‌‎ای در یک گجت هوشمند باشند، به طوری که احتمالا در آینده شاهد ارتقای آن هم به وسیله ی Apple خواهیم بود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *