چگونه با چند راهکار ساده، سرعت Wifi را افزایش دهیم؟

احتمالا زمانی که در حال تماشای یک فیلم یا اجرای یک بازی به صورت آنلاین هستید با افت سرعت مواجه خواهید شد یا از سوی دیگر در زمان آپلود یا دانلود یک فایل با این مشکل مواجه خواهید شد. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از قابلیت ارتباطی بی سیم Wi-Fi بهره می‌برند و جای تعجب نیست که مردم بخواهند بدانند که چگونه سرعت Wi-Fi خود را افزایش دهند تا بتوانند فیلم‌های آنلاین تماشا کنند یا اسناد را بارگذاری و بارگیری کنند و به انتقال سریع داده بپردازند. در واقع مشکل افت سرعت کاملا قبال حل است و اگر شناخت خوبی نسبت به روتر و اینترنت داشته باشید می‌توانید از سرعت خوب همیشگی برای عملیات مختلف آنلاین خود بهره‌مند شوید.

نوآوری فناوری (وای‌فای Wi-Fi) در واقع همان چیزی است که باعث می شود آن را سریع‌تر از نسل‌های قبلی در اختیار داشته باشیم. در واقع می‌توان گفت که پیشرفت روز افزون وای‌فای در زمینه افزایش سرعت خواهد بود. از آنجا که سرعت Wi-Fi غالبا مربوط به دامنه اتصال به اینترنت است، ما راه‌هایی برای کمک به افزایش دامنه و گسترش سیگنال بی‌سیم را به شما نشان خواهیم داد. قبل از هر چیز در ادامه درباره نسل‌های گذشته بیشتر صحبت خواهیم کرد و برخی از اصطلاحاتی را که باید در مورد اتصالات Wi-Fi بدانید را خواهیم گفت.

سرعت: فن‌آوری‌های جدید Wi-Fi، داده‌ها را سریع‌تر از نسل های قبلی ارائه خواهد کرد. در واقع اتصال سریع‌تر به سرعت بیشتر Wi-Fi منجر می شود.

ظرفیت: روترهای جدید داده‌های بیشتری را به طور همزمان به دستگاه‌های بیشتر تحویل می‌دهند و این به معنای ظرفیت بیشتر بوده است.

پوشش‌دهی: سرعت وای‌فای یک موضوع است و پوشش‌دهی یا دامنه وای‌فای موضوع دیگری است که اهمیت زیادی دارد در واقع هرچه پوشش‌دهی و دامنه دستگاه بیشتر باشد مسافت بیشتری را برای استفاده از اینترنت ارائه خواهد کرد.

با اتصال به یک Wi-Fi قوی، می‌توان در وقت صرفه‌جویی کرد زیرا سرعت اتصال سریع‌تر خواهد بود و می توان فیلم ها، بازی ها و سایر برنامه های کاربردی را با سرعت بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر پخش و اجرا کرد.

چرا سرعت Wi-Fi شما بسیار پایین است؟

بیایید در مورد دلیل پایین بودن سرعت اتصال Wi-Fi صحبت کنیم. موانع جسمی مانند دیوارها می‌توانند سیگنال‌های بی‌سیم را تحت تأثیر قرار دهند و باعث افت سرعت اینترنت شوند. همچنین فاصله بین دستگاه تا نقطه دسترسی و تعداد دستگاه‌هایی که از شبکه Wi-Fi استفاده می‌کنند نیز بر سرعت تاثیر زیادی خواهد داشت و می‌توان گفت که هرچه تعداد دستگاه‌های متصل به یک روتر بیشتر باشد سرعت کاهش خواهد یافت. حتی موارد ساده‌ای مانند ارتفاع روتر از کف زمین هم می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد در نتیجه بهتر است روتر خود را در ارتفاعات بالاتری قرار دهید.

حتما با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود صحبت کرده و اطمینان حاصل کنید که سرعت مدنظرتان ارائه شده است. ارائه دهندگان مختلف سرعت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و ممکن است شما بسته‌ای با سرعت پایین را خریداری کرده باشید. اما سه مورد اصلی که بر سرعت اتصال اینترنت شما تأثیر می‌گذارد شامل محل قرارگیری روتر، فناوری‌های روتر و تعداد دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند بوده است.

راه‌های افزایش سرعت Wi-Fi چیست؟

راهکار اول: روتر خود را در یک محیط کاملا باز قرار دهید. از آنجا که Wi-Fi اتصال کاملا بی‌سیم است، سرعت اتصال آن تحت تأثیر مسافت، موانع (مانند دیوارها ، کف‌ها و سقف‌ها)، تداخلات الکترونیکی و تعداد کاربران موجود متصل به شبکه است. همه این موارد باعث کند شدن و پایین آمدن سرعت اتصال Wi-Fi می‌شود. در نتیجه برای داشتن بهترین سیگنال، روتر بی‌سیم را به دور از دیوارها و موانع در طبقه اصلی خانه خود قرار دهید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید آن را در ارتفاع و بالاتر از مبلمان قرار دهید. همچنین بهتر است که آن را از سایر لوازم الکترونیکی مانند مایکروویو، مانیتور کودک و تلفن‌های بی‌سیم که ممکن است باعث ایجاد تداخل شود، دور نگه دارید. سعی کنید یکی از آنتن‌های روتر را به صورت عمود و یکی را به صورت افقی قرار دهید.

نقاط کور روتر Wi-Fi بی‌سیم کجاست؟

نقاط کور روتر در واقع آن نقاطی از خانه یا یک محل است که آنتن‌دهی وای‌فای در آن نقطه بسیار ضعیف یا قطع است. روترهای جدید تا حد امکان نقاط کور را از بین می‌برند اما در روترهای قدیمی همچنان این مشکل وجود دارد و همیشه نقطه‌ای از خانه وجود دارد که در آن نقطه به اینترنت دسترسی نخواهیم داشت. سعی کنید با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند، مانند CloudCheck، مودم روتر خود را آزمایش کنید و وضعیت نقاط کور آن را بررسی نمایید. همچنین می‌توانید با این روش، بهترین میزان مقاومت سیگنال را تشخیص دهید. بنابراین می‌توانید نقطه مناسب را برای روتر خود پیدا کنید.

راهکار دوم: از جدیدترین فن‌آوری‌های Wi-Fi استفاده کنید. فناوری‌ها به سرعت تغییر می‌کنند و یکی از بهترین راه‌ها برای سرعت بخشیدن به شبکه بی‌سیم شما، استفاده از جدیدترین سخت افزار و روتر است. در واقع روترهای جدیدتر امکانات و عملکرد بهتری را در اختیارتان قرار خواهند داد که می‌توان به از بین بردن نقاط کور خانه یا محل کار، افزایش و بهبود سرعت اینترنت، تغییر تمرکز اینترنت و اختصاصی کردن آن بر روی یک عملیات خاص اشاره کرد. در واقع فن‌آوری‌های جدیدتر در مودم‌های بروز، قطعا عملکرد سریع‌تری دارند و مدل‌های قدیمی‌تر نسبتا کندتر عمل می‌کنند. روترهای جدیدتر Wireless-AC دارای سرعت انتقال داده تا سه برابر سریع‌تر از مدل‌های قدیمی Wireless-B / G / N هستند و مدل‌های جدیدتر همچنین از باند دوگانه به صورت کاربردی بهره می‌برند. بنابراین می‌توانید کانال‌های بیشتری را برای دسترسی نسبت به دستگاه‌های بی‌سیم قدیمی در اختیار داشته باشید.

نکته: شبکه Wi-Fi خود را با رمز عبوری قوی ایمن کنید تا همسایگان شما نتوانند از آن استفاده کنند.

راهکار سوم: در مواردی که قصد دارید به صورت آنلاین فیلم بیینید با بازی کنید و به سرعت زیاد اینترنت نیاز دارید، تعداد دستگاه‌های متصل شده به روتر خود را محدود کنید و تنظیمات را بهینه نمایید. پخش بازی‌های آنلاین، تماس ویدیویی و پخش فیلم به پهنای باند زیاد و اختصاصی نیاز دارد در نتیحه می توانید با اختصاص دادن اینترنت خود بر هرکاری، سرعت خود را افزایش دهید و دسترسی و سرعت همه افراد متصل به آن شبکه Wi-Fi را پایین بیاورید. در واقع سرعت دسترسی به اینترنت به راحتی قابل تنظیم و بهینه سازی خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرید کدام برنامه‌ها دارای اولویت بالاتری در استفاده از پهنای باند اینترنت هستند. به عنوان مثال می‌توانید تماس‌های ویدیویی را در اولویت قرار دهید و دانلود پرونده‌ها به اولویت آخر منتقل کنید زیرا می‌توانید پرونده‌های خود را بعداً دریافت کنید اما نمی توانید تماس تلفنی خود را به عقب بیندازید.

همچنین مطمئن شوید که روتر بی‌سیم شما آخرین بروزرسانی‌ها را در سیستم‌عامل خود دارد. بسیاری از روترهای جدید دارای یک فرایند به روزرسانی داخلی هستند در نتیجه اگر این بروزرسانی داخلی را دریافت نکرده‌اید باید بدانید این موضوع تاثیر زیادی برای عملکرد اینترنت شما خواهد داشت.

از سوی دیگر ایده خوبی است که دستگاه‌های ثابتی مانند کامیپیوترهای دسکتاپ و کنسول‌های بازی را مستقیماً به روتر وصل کنید تا پهنای باند بهتری برای دستگاه‌های گوشی هوشمند ارائه شود. می‌توانید با نصب برنامه‌های افزودنی مرورگر تا جایی ممکن تبلیغات، انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی که پهنای باند را مصرف می‌کنند را مسدود کنید. حتی ترفندهای کوچکی مانند مسدود کردن تبلیغات نیز می‌توانند تجربه کاربر و سرعت اینترنت شما را بهبود ببخشد.

البته در این میان انتخاب کانال روی روتر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور پیش‌فرض، بسیاری از روترهای بی‌سیم در کانال ۶ اجرا می‌شوند. اما کانال‌های دیگری با پهنای باند بیشتر نیز وجود دارند که با استفاده از ابزاری مانند Wi-Fi Analyzer یا Wi-Fi Scanner می‌توانید در کانال‌هایی از روتر با پهنای باند بیشتر را شناسایی کنید و بهترین کانال را برای دریافت سرعت بالاتری از اینترنت انتخاب کنید.

راهکارهای کاربردی دیگر

اگر به دنبال راه‌کارهای بیشتری برای بهبود و افزایش سرعت Wi-Fi و همچنین گسترش دامنه اتصال به اینترنت هستید در ادامه با ما همراه باشید.

از یک تقویت کننده برد برای افزایش برد بی‌سیم استفاده کنید

اگرچه این روش ممکن است اتصال شما را تسریع نکند، اما می‌تواند سیگنال‌دهی به نقاط کور خانه یا محل کار شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر روتر شما در طبقه اول خانه است و می‌خواهید اتصال و سرعت را در طبقات دیگر بهبود ببخشید بهتر است تا از تقویت کننده استفاده کنید. این امر می‌تواند در نقاطی که با دیوارهای ضخیم یا سایر موانع پوشیده شده‌اند کمک بزرگی باشد.

نقاط دسترسی را افزایش دهید

به یک شبکه مش بی‌سیم در خانه خود فکر کنید تا در فضایی بزرگتر دسترسی بهتری به اینترنت داشته باشید و از سرعت بهتری بهره ببرید. این کار برای خانه‌های چند طبقه بهترین تصمیم خواهد بود و عملکرد خوبی از اینترنت را در اختیارتان قرار خواهد داد.

سرعت جریان داده را افزایش دهید

 این اتصال بی‌سیم نامرئی می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی روزمره ما بگذارد. در واقع هیچ کس نمی‌خواهد تماس‌های ویدئویی خود را کاهش دهد یا مشکلاتی چون سرعت پایین در زمان آپلود یا دانلود یا حتی نمایش و اجرای فیلم بازی آنلاین را تجربه کند. در نتیجه با کمی دانش می‌توان تنظیمات روتر بی‌سیم خود را بهبود بخشید و سرعت اتصال Wi-Fi دامنه را افزایش داد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *